فرش های این باند گران آب خورد / شگرد کلاهبردان چه بود ؟

به گزارش رکنا  سردار حمید علینقیان پور روز سه‌شنبه افزود: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش فعال در شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل مبنی بر کلاهبردار ی از آنان، این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی اظهار داشت: با دریافت مشخصات ظاهری مُجرمان از مالباختگان مشخص شد این افراد دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری هستند.

‎ فرمانده انتظامی اصفهان عنوان کرد: متهمان با ترفند خاصی دسته چک‌هایی را به نام افراد دیگر تهیه و مبالغی را در ازای این کار به آنها می‌پرداختند و با این روش اقدام به خرید تعداد زیادی فرش از صاحبان کارگاه‌ها می‌کردند.

‎سردار علینقیان پور ادامه داد: کلاهبرداران در ابتدا با پاس چک‌های صادر شده، اعتماد فروشندگان را جلب اما در خریدهای بعد اقدام به صدور چک‌ بلامحل می‌کردند و سپس فرش‌های خریداری شده را زیر قیمت بازار به مالخران می‌فروختند.

‎این مقام ارشد انتظامی اصفهان گفت: سرانجام با اقدامات پلیس آگاهی آران و بیدگل هر ۲ کلاهبردار در مخفیگاه خود دستگیر شدند و به کلاهبرداری از ۳۰ نفر اعتراف کردند.

‎سردار علینقیان پور تصریح کرد: با راهنمایی متهمان، مالخر اموال نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او ۲۰۰ تخته فرش، هزار عدد پادری، هشت تُن نخ اکریلیک و ۲ دستگاه خودرو که کلاهبرداران با چک بلامحل از صاحبان آنها خریداری کرده بودند، کشف شد.

‎فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی به افرادی که در کار تولیدی هستند، توصیه کرد، هنگام معاملات و دریافت چک، حتماً از اصالت آن و سوابق صادرکننده اطمینان حاصل و صحت آن را از بانک استعلام کنند.

‎وی تاکید کرد: همچنین معاملات کلانی که با دریافت چک صورت می‌گیرد در ساعات کاری بانک‌ها انجام شود تا امکان استعلام چک‌ دریافتی و نقد کردن آن وجود داشته باشد.

آران و بیدگل در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

کدخبر: 960348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟