دستگیری سارق باتری خودرو زائران در قم

به گزارش رکنا، مهدی حسن‌زاده معاون دادستان قم در تشریح این پرونده گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد باتری خودروها و ثبت ۴۳ شکایت از سوی شهروندان و زائران پرونده‌ای در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای قم تشکیل شد و با بررسی مستندات موجود و انجام تحقیقات فنی، کارآگاهان پلیس آگاهی سارق ۵۰ ساله را در حالی دستگیر کردند که با پراید خود در خیابان‌های اطراف حرم مطهر گشت می‌زد و اقدام به سرقت باتری خودروها می‌کرد. بدین ترتیب متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد. ارزش اموال به سرقت رفته و خسارات وارده بر خودروی ۴۳ شاکی این پرونده حدود ۱۴۰ میلیون تومان ارزیابی شد.

این مقام قضایی گفت: از آنجایی که زائران فرصت و امکان کمتری برای طرح و پیگیری شکایت دارند، خیابان‌های اطراف حرم مانند صفاییه و پل آهنچی و خودروهایی با پلاک خارج از استان بیشتر طعمه این سارق قرار می‌گرفت. متهم باتری‌های مسروقه را به کمتر از یک‌سوم قیمت به یک باتری‌ساز می‌فروخت که مالخر این باتری‌ها نیز در این پرونده به جرم خرید مال مسروقه بازداشت و تفهیم اتهام شد.

این مقام قضایی با تأکید بر برخورد قاطع با سارقان گفت: زندانیان سارق از هیچ‌گونه تخفیفات و تسهیلات قانونی بهره‌مند نخواهند بود.

 

کدخبر: 959758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟