قتل عام خانواده به دست پدر سنگدل / انگیزه قاتل چه بود؟

به گزارش رکنا، به نقل از گاریدن، شب کریسمس ۲۰۲۳ برای خانوم و آقای بافانیا و ۴ فرزندشان که در محله میوکس در شرق پاریس زندگی می‌کردند، شبی متفاوت از مردم دیگر بود. نوح بافانیا ۳۳ ساله، در آن شب با همسرش هائیتی درگیر شد و این درگیری فاجعه‌ای هولناک رقم خورد. همسایگان هم صدای داد و فریادهای آنها را می‌شنیدند اما فکر کردند که طبق معمول خانوم و آقای بافانیا با هم دعوا می‌کنند، بنابراین دلیلی برای سرکشی به این خانواده را ندیدند. به خصوص که بعد از مدتی صداها خاموش و سکوت در آپارتمانشان حکفرما ‌شد.

در روز کریسمس همسایه ‎ها هیچ صدایی از این خانواده پر سرو صدا نشنیدند، آنها فکر می کردند که هائیتی و بچه ها بیرون از خانه رفته ‎اند اما وقتی هوا تاریک شد و باز هم سرو صدایی از خانه آنها نیامد، یکی از همسایه‎‌ها برای سرکشی به آپارتمان آنها رفت، وقتی می‌خواست زنگ را به صدا درآورد، متوجه شد که در باز است. مشکوک شد، پشت در ایستاد و اعضای خانه را صدا ‌زد، اما کسی جوابگو نبود. او وارد خانه ‎شد و با دیدن اجساد غرق در خون مادر و فرزندان فریاد کشید و با مشاهده این صحنه هولناک بلافاصله پلیس را در جریان قرار داد. پلیس وارد ماجرا ‎شد. در بررسی‌ها مشخص شد که شب گذشته صدای پدر خانواده ‌آمده اما اکنون خبری از او نیست و ناپدید شده است. پلیس اجساد را به پزشکی قانونی منتقل کرد و در بررسی پزشکی قانونی مشخص ‌شد که مادر ۳۵ ساله و دختران ۱۰ و ۷ ساله با ۱۰ ضربه چاقو از پای درآمده‌اند و پسران ۴ ساله و ۹ ماه خفه شده‌اند.

در تحقیقات بعدی و به گفته همسایگان نزدیک این خانواده مشخص شد که نوح یک لوله‌کش است و دارای سابقه بیماری روانپزشکی دارد. او از سال ۲۰۱۷ به دلیل افسردگی و بیماری روانی تحت درمان قرار گرفته بود. این مرد در سال ۲۰۱۹ پس از کتک زدن همسر باردارش تا سرحد مرگ، قصد داشت خود را بکشد.

با این سرنخ‎ها پلیس مطمئن شد که این جنایت به دست پدر سنگدل انجام شده است. بنابراین تحقیقات برای ردیابی و کشف مخفیگاهش آغاز شد. در ۲۶ دسامبر فردای روز جنایت پلیس مخفیگاه نوح را در شهر سورن شناسایی کرد. او بعد از جنایت به خانه پدرش گریخته بود.

وقتی پلیس برای دستگیر کردن نوح خانه پدرش را محاصره کرد و قصد وارد شدن را داشت. اما پدر و خواهرش از باز کردن در خودداری و ادعا کردند که او همسر و پدری مهربان است و امکان ندارد همسر و فرزندانش را بکشد.پلیس با تهدید وارد خانه آنها شد و نوح را دستگیر کرد.

نوح در بازجوی‌های پلیسی به قتل همسر و فرزندانش اعتراف کرد و به پلیس گفت: ۱۴ سال است که با همسرم ازدواج کرده‎ام. از سال ۲۰۱۷ به دلیل مشکلات روانی دارو مصرف می‌کنم. بارها با همسرم درگیر شده بودم اما آنها دوست داشتم.

او ادامه داد: باید همیشه داروهایم را منظم و سر وقت مصرف می‎کردم و همسرم نیز این قضیه را مدیریت می‌کرد. اما از ۲۴ دسامبر دارو نخورده بودم. صدایی مدام به من می‎گفت به آنها آسیب بزن.

نوح گفت: وقتی در شب کریسمس وقتی با هائیتی دعوایم شد، نمی‌دانم چطور با چاقو به جان او و دخترانم افتادم و چگونه پسرانم را خفه کردم. اما وقتی به خود آمدم دیدم آنها دیگر در این دنیا نیستند. بنابراین فرار کردم و به خانه پدرم گریختم.

به گفته دادستان او در بازداشت به سر می‌برد و به زودی محاکمه خواهد شد.

 

کدخبر: 959076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟