حمله به امدادگران اورژانس توسط همسر بیمار در مشهد

به گزارش رکنا، دکتر علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه در این خصوص افزود: طی روز‌های اخیر، در پی اعلام گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری یک شهروند به علت مشکلات خانوادگی بلافاصله تیم اورژانس ۱۱۵ مشهد برای امدادرسانی به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: با حضور تیم اورژانس ۱۱۵ و انجام اقدامات اولیه اورژانسی، تصمیم به انتقال بیمار به مرکز درمانی گرفته شد که همسر وی با استفاده از سلاح سرد و قرار دادن آن بر روی گردن یکی از پرسنل و تهدید کردن، از انتقال همسر خود ممانعت کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود این اقدام غیرقانونی و نامتعارف همراه بیمار در مجروح کردن پرسنل اورژانس، با مدیریت صحیح، بیمار به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شد.

یزدانی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، فرد یادشده در بیمارستان نیز پرسنل اورژانس را تهدید کرد و با ماموران حفاظت فیزیکی درگیر شد.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی شناخته‌شده‌ترین دستگاه امدادی در کشور است که در سراسر کشور با شماره ۱۱۵ فعالیت می‌کنند و به همت پرسنل خدوم این مرکز، سالانه هزاران خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور به هنگام این گروه از خادمان سلامت نقش موثری در حفظ و نجات جان مصدومان و بیماران دارد و از دستگاه قضایی درخواست می‌شود که با جدیت با عاملان ضرب و شتم پرسنل اورژانس برخورد شود.

یزدانی افزود: با توجه به کمبود منابع و فرسودگی ناوگان و حجم زیاد ماموریت‌های اعزامی، از مردم فهیم درخواست می‌شود به هنگام حضور عوامل اورژانس از رفتار‌های عجولانه و هیجانی پرهیز کنند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

کدخبر: 957997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟