انفجار هولناک در کارگاه طلاسازی / شیشه های 25 مغازه در اصفهان شکست  + جزییات

به گزارش رکنا ؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  در خصوص این حادثه اظهار داشت: حادثه نشت گاز از پیک نیک در یک واحد طلاسازی در پاساژ قائلی واقع در خیابان هاتف کوچه مشیر اصفهان باعث وقوع انفجار بدون ایجاد شعله در محل شد.

وی افزود: در اثر شدت حادثه  شیشه ۲۵ واحد تجاری مجاور دچار شکستگی و خسارت شد و به واحد تجاری طلاسازی نیز خسارات وارد شد.

شیشه‌فروش بیان کرد: بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی شهرداری اصفهان و اورژانس به محل اعزام و امدادرسانی و رفع خطر از محل انجام شد، در این حادثه یک نفر مجروح و به مرکز درمانی اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: وجود کارگاه‌های پرخطر از جمله طلاسازی ریخته گری، رنگ کاری و انبار مواد اشتعال زا  و نیز ایمن نبودن شبکه‌های برق و نگهداری کپسول‌های گاز و مواد شیمیایی همواره باعث ایجاد مخاطره در محدوده‌های تجاری بخصوص محور بازار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم وجود واحدهای صنفی لازم است تمامی صنوف نسبت به رعایت الزامات ایمنی در نگهداری، انتقال و مصرف کالاها و مواد اقدام و سازمان آتش‌نشانی و اتاق اصناف استان در راستای ارایه آموزش‌های مستمر ایمنی و الزام به داشتن تجهیزات اعلام و اطفای حریق،  ایمن کردن شبکه های برق و ارزیابی ایمنی واحدهای تجاری اقدام کنند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: طرح جامع ایمنی بازار اصفهان با بیش از ۸ کیلومتر طول و وجود بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی در محدوده میدان امام و بازار در دست تدوین است و به واحدهای صنفی و هیأت مدیره سراها و پاساژها تاکید شده ضمن بیمه کردن اموال منقول و غیر منقول در برابر حوادث و حریق  نسبت به رفع نواقص ایمنی شناسایی شده در واحد تجاری  اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان باید در راستای تسهیل تردد خودروهای امدادی آمبولانس و اطفای حریق در محور بازار، مجموعه میدان امام خمینی و میدان امام علی، محور چهارباغ، خیابان‌های حافظ، سپاه و آمادگاه با اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع گلوگاه‌ها اقدام کند.

وی عنوان کرد: شهرداری اصفهان باید نسبت به استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در محور بازار  برای تسریع در انجام عملیات امدادی  با نصب شیرهای هیدرانت و جعبه‌های آتش‌نشانی در بازار تاریخی اصفهان اقدام کنند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نقطه در اصفهان برای نصب شیرهای هیدرانت جانمایی شده است و در اسرع وقت سازمان آبفا با همکاری شهرداری اصفهان نسبت به نصب این شیرها که بعد از یکسال معطل مانده است، اقدام کنند.

 

کدخبر: 957738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟