قتل فجیع پسر تحصیلکرده استرالیا پس از بازگشت به ایران / اندام های جسدش در شهر پخش شده بود + جزییات

به گزارش رکنا، 12 مرداد ماه امسال بخش‌هایی از اعضای بدن یک انسان که در کیسه مشکی پیچیده شده بود کنار سطل زباله در ۴۵ متری کلهر در شهرستان قدس پیدا شد و ماموران را برای رازگشایی جنایت به تکاپو انداخت.

جسد مثله شده با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

 شواهد نشان می‌داد پاهای بریده شده متعلق به یک مرد جوان است که به تازگی به قتل رسیده است.

یک روز از این ماجرا گذشته بود  که  دست‌ها و تنه مثله شده یک مرد در  سطل‌های زباله در حوالی اخترآباد و خادم آباد شهریار پیدا شد و ماموران را در برابر فرضیه جنایتی هولناک قرار داد.

کشف هویت مهندس جوان

بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای بدن متعلق به یک مرد ۴۰ ساله است. بررسی اثر انگشت قربانی فاش کرد جسد متعلق به مهندس جوان به نام سهراب است که به تازگی از استرالیا به کشور بازگشته است .

با افشای این ماجرا ماموران به سراغ خانواده وی رفتند و دریافتند آنها ناپدید شدن پسرشان را به پلیس اطلاع نداده‌اند.

همین سرنخ موجب شد تا فرضیه جنایت خانوادگی قوت بگیرد. این ترتیب پدر و مادر سهراب تحت بازجویی قرار گرفتند و پدر ۷۰ ساله‌اش به نام حجت به قتل پسرش اعتراف کرد.

اعتراف به جنایت خانوادگی

وی گفت :پسرم چند سال قبل برای تحصیل به استرالیا رفت و آنجا مهندس شد اما یک نفر سرش را کلاه گذاشت و پول‌هایش را دزدید .این ماجرا تاثیر بدی در روحیه پسرم گذاشته و باعث شده بود او به بیماری اعصاب و روان مبتلا شود. به همین خاطر به ایران بازگشت. اما او رفتارهای عادی نداشت و همه اعضای خانواده را اذیت می‌کرد.او آرامش را از زندگی ما گرفته بود. به همین خاطر تصمیم گرفتم او را از زندگیمان حذف کنم .من طبق نقشه همسرم را به شهرستان فرستادم .ساعت نزدیک ۶ صبح بود و پسرم در اتاقش خواب بود که با پتک بالای سرش رفتم و چند ضربه به سرش زدم. سپس جسد را مثله کردم.اجساد را در کیسه پیچیدم و  آن را در چند نقطه رها کردم و هرگز فکر نمی‌کردم راز قتل برملا شود.

این متهم اما در بخش دیگری از اعترافاتش مدعی شد از بیماری روان رنج می برد و تحت تاثیر این بیماری دست به قتل زده است.

تایید سلامت روان متهم

 وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در حالی به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شد که کارشناسان اعلام کردند اگرچه وی علائمی از افسردگی دارد اما چون  قتل با برنامه‌ریزی صورت گرفته وی دارای قوه تمیز بوده، اثری از جنون در وی مشاهده نشده است. همچنین کارشناسان با بررسی سوابق متهم اعلام کردند وی  هیچگونه سابقه ابتلا به بیماری روانی و یا مراجعه به روانپزشک را در پرونده‌اش ندارد.

 با این اظهار نظر پرونده پدر بی رحم با صدور کیفرخواست به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و وی از خود دفاع کرد.

ادعای جدید در دادگاه

در جلسه رسیدگی به این پرونده خواهر قربانی که اعلام گذشت کرد و گفت: من از خون برادرم گذشت میکنم و قصاص نمی خواهم.

وقتی حجت روبه روی قضات ایستاد ادعای جدیدی را مطرح کرد و گفت پسرش را در دفاع از خودش کشته است.

وی در تشریح ماجرا گفت: از وقتی پسرم از استرالیا به ایران برگشته بود حال روحی اش به هم ریخته شده بود. او عصبی و پرخاشگر بود و همه اعضای خانواده را اذیت می کرد.آخرین بار وقتی با او بحث کردم به سمتم حمله ور شد و می خواست مرا بکشد. من هم برای دفاع از خودم با پتک به سرش زدم و او را کشتم. اگر او را نزده بودم حتما خودم کشته می شدم.

وی درباره اتهام جنایت بر میت گفت: می خواستم جسد پسرم را از خانه بیرون ببرم و دفن کنم. ولی چون خانه مان ویلایی بود، ترسیدم همسایه ها مرا ببینند.به همین خاطر جسد را مثله کردم.

من از قتل پسرم ناراحتم و مجبور به کشتن او شدم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 957422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟