کلاهبردار طلایی دستگیر شد / شگردش ماهرانه بود + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ امیرحسین سلیمانی اظهار داشت: مردی ۴۲ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی با هویت مشخص به مغازه من مراجعه و پس از اینکه خود را شخصی سرمایه‌دار معرفی کرد اقدام به خرید 3 سکه طلا از مغازه با رسید بانکی کرد که پس از ساعتی متوجه شدم که پولی به حساب من واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و وجه سکه‌های خریداری شده را به صورت اینترنتی پرداخت می‌نماید، با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت سکه‌ها، فروشگاه را ترک می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای خرید سکه به 3 طلا فروشی دیگر نیز مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی 9 سکه طلا را تحویل و محل را ترک کرده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

 

کدخبر: 957396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟