قتل یک دوست بخاطر یک میلیون تومان / جنایتی که قاتل قصاص نشد + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال وقوع جنایت در خانه‌ای در جنوب تهران آغاز شد. پسر ۲۷ ساله به نام داوود که با پلیس تماس گرفته بود از قتل دوستش به نام شاپور خبر داد.

با این تماس ماموران به خانه قدیمی رفتند و جسد شاپور ۲۶ ساله که با یک ضربه چاقو کشته شده بود با دستور قضایی به پزشک قانونی منتقل و داوود بازداشت شد. وی به قتل دوستش به خاطر طلب یک میلیونی اعتراف کرد.

متهم به بازسازی صحنه جرم پرداخت و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 در این میان داوود توانست با پرداخت یک و نیم میلیارد  تومان رضایت اولیای دم را جلب کند و از قصاص در امان بماند.

 به این ترتیب از جنبه عمومی جرم در شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

پشیمانی در دادگاه

 در ابتدای جلسه داوود در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: منو شاپور سال‌ها با هم رفیق صمیمی بودیم. به همین خاطر هم مدتی قبل برای یافتن کار از شهرستان به تهران آمدیم و با هم خانه ای اجاره‌کردیم. ما با هم زندگی می‌کردیم تا اینکه مدتی قبل او مبلغ یک میلیون تومان از من پول قرض گرفت و قرار شد تا یک ماه آینده پول را به من برگرداند اما شاپور هر بار بهانه‌ای می‌آورد. چند بار سر این موضوع با هم درگیر شده بودیم.

 وی ادامه داد: آخرین بار از او خواستم پولم را بدهد اما او شروع به فحاشی کرد و من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم چاقو کشیدم .باور کنید من قصد کشتن دوستم را نداشتم و نمی‌دانم چاقو چطور با گردن او برخورد کرد. من بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتم ولی شاپور ناخواسته کشته شد. من از قتل پشمانم و شرمنده خانواده شاپور هستم. باور کنید با سختی زیاد توانستم رضایت آنها را جلب کنم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا زودتر آزاد شوم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 956710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟