بازداشت ترسناک ترین دزد موبایل تهرانی ها / تفنگ روی سر مردم می گذاشت + فیلم گفتگو

به گزارش رکنا، از ابتدای سال جاری طرح شناسایی و بازداشت سارقان و زورگیران در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و در همین راستا اواخر هفته گذشته مرد جوانی به جرم سرقت مسلحانه با هفت تیر و قمه توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بازداشت شد.

این سارق خفتگیر با شگرد ترساندن شهروندان به وسیله نشانه گرفتن به سر آنها با اسلحه کمری اش به آرامی به سوژه هایش نزدیک شده و با ترساندن آنها به بهانه اینکه اگر موبایلت را تحویل ندهی به تو شلیک می کنم! گوشی موبایل آنها را می دزدید و با موتورسیکلتش که پلاک آن را  مخدوش  و غیر خوانا کرده بود فرار می کرد.

این سارق در 2 فقره از سرقت هایی که انجام داده بود از سلاح قمه استفاده کرده و برای جابجا کردن آن و مشکوک نشدن پلیس قمه را روی صندلی موتروسیکلتش گذاشته ، روی آن می نشست و پس از اینکه سوژه مورد نظرش را انتخاب می کرد آن را برداشته و با تهدید موبایل بخت برگشته گان را می زدید و سریع فرار می کرد، البته به گفته خودش بعد 2 فقره سرقتی که با قمه انجام داده بود به این نتیجه رسیده بود که جابجا کردن این سلاح سخت است به همین جهت دست به خرید اسلحه زده و پس از آن 10 فقره سرقتش را با کلت کمری انجام داد.

یکی از مواردی که این سارق زورگیر به آن بارها اشاره داشت این بود که در هیچ کدام از سرقت هایش سوژه خانم را نتخاب نمی کرده و تمام افرادی که تاکنون موبایلشان را سرقت کرده مرد بوده اند و موضوع دومی که نظر ما را به آن جلب کرد انتخاب نوع مدل گوشی هایی بود که سرقت می کرد ، این سارق هیچ وقت موبایل گران قیمت را نمی دزدید ، او معتقد بود اگر موبایل گران می دزدیم وقتی پلیس من را بازداشت می کرد نمی توانستم پول مردم را به آنها بر گردانم!

سردار علیپور گودرزی رئیس پلیس اگاهی تهران در خصوص این سارق زورگیر به خبرنگار رکنا گفت: در خصوص افزایش سرقت گوشی موبایل در سطح شهر تهران شناسایی و بازداشت سارقان در دستور کار پلس آگاهی تهران قرار گرفت و در همین راستا یکی از سارقان زورگیر در شرق تهران بازداشت شد و در اعترافات اولیه اش به 12 فقره سرقت با اسلحه و قمه اشاره کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه با تاکید بر لزوم توجه مردم به گوشی موبایلشان در اماکن خلوت و استفاده از لوازم جانی مانند هندسفری افزود: شهروندان سعی کنند در ساعاتی از روز که معابر و خیابان های شهر خلوت تر است از لوازم جانبی موبایل استفاده کنند و در صورت مشاهده مورد مشکوک حتما با پلیس تماس بگیرند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی سارقان اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتگو با مالباختگان

شاکیان این پرونده  مدعی بودند که متهم در ساعات ابتدایی روز وقتی در خیابان خلوت آنها را گیر انداخته با نشانه رفتن اسلحه اش به سمت سرشان آنها را ترسانده و مجبورشان کرده موبایلشان را از جیبشان خارج و به او تحویل دهند و تمامی این افراد از ترس اینکه ممکن است به سمت آنها شلیک شود و جانشان به خطر بی افتد موبایلشان را تحویل سارق داده اند.

گفتگو با سارق

چند سال داری؟

41 سال

ازدواج کرده ای؟

بله اما طلاق گرفته ام و یک دختر کوچک دارم که با من زندگی می کند.

به چه جرمی بازداشت شده ای؟

خفتگیری و سرقت گوشی موبایل

در کدام مناطق تهران سرقت می کردی؟

شرق تهران

با چه وسیله ای دست به سرقت می زدی؟

اسلحه و قمه

انگیزه ایت از موبایل قاپی چه بود؟

اولین بار در خیابان یک گوشی موبایل پیدا کردم و آنرا فروختماز همین راه پول خوبی به دست آوردم برای همین تصمیم گرفتم که سرقت موبایل انجام دهدم.

در تمام سرقت هایت اسلحه همراه داشتی،چرا؟

برای اینکه مردم را بترسانم ولی اصلا قصد شلیک کردن به سمت آنها را نداشتم.

گوشی های سرقتی را چه کردی؟

یک مالخر در مولوی بود که گوشی ها را از من می خرید به خارج از ایران می فرستاد

چقدر پول به دست آوردی؟

حدود 10 تا 15 میلیون تومان

سرقت مسلحانه

 

 

کدخبر: 956034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟