غافلگیری 5 مرد که در نوشهر به دنبال گنج تاریخی بودند + جزییات

به گزارش رکنا، این افراد عصر روز گذشته -سه شنبه- در حین انجام عملیات حفاری در منطقه "دوآب" کجور نوشهر از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان دستگیر شدند.

رئیس دادگاه عمومی بخش کجور با تایید این خبر گفت : جویندگان اشیای عتیقه در اصل 5 نفر بودند که چهارنفرشان از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و یک نفر دیگر هم متواری شد.

میثم اکبری روز چهارشنبه افزود: افزون بر آن یک مرکز رفاهی هم در این منطقه به علت اقامت این افراد و دادن برق غیر مجاز به منظور حفاری با این افراد متخلف همکاری می کرد حکم پلمب آن صادر شد.

وی اظهار کرد : در این ارتباط یک مته حفاری از این افراد به دست آمد و سه دستگاه خودروی آنان هم توقیف شد.

هفته گذشته هم یک دستگاه خودرو با ۲ تن سرنشین به اتهام حفاری یافتن گنج در بخش کجور از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و پس از سیر مراحل قانونی به رسیدگی به اتهام آن ها به دادگاه کجور معرفی شدند.

بخش کوهستانی و تاریخی و گردشگری ۱۲ هزار نفری کجور نوشهر باقدمتی هفت هزار ساله، واقع در جنوب شرقی نوشهر ۶۴ روستا و ۲ نقطه شهری دارد.

حفاری محوطه های باستانی و تاریخی از جمله در غرب مازندران یکی از چالش های اساسی اکنون میراث فرهنگی است که به تاکید کارشناسان رفع آن علاوه بر نظارت و پایش مستمر آثار تاریخی نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است که این مهم باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

کدخبر: 954689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟