آتش به سایر مخازن مینی پالایشگاه در بیرجند سرایت کرد + فیلم

به گزارش رکنا، علی فاضلی فرد روز یکشنبه در حاشیه عملیات اطفای حریق افزود: ابتدا آتش سوزی از یک مخزن شروع شد که تا مرز مهار پیش رفت اما به واسطه همجواری مخازن میعانات گازی با هم، آتش سرایت کرده و به خاطر گسترده بودن حجم آتش با تجهیزات موجود مهار آن زمان‌بر شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پنچ گروه آتش نشانی از شهرداری بیرجند، خودروهای اطفای حریق شرکت نفت و فرودگاه نیز در محل حادثه مستقر هستند که کار سردسازی مخازن همجوار را انجام می‌دهند تا آتش بیش از این سرایت نکند.

فرماندار بیرجند گفت: نیروی انسانی از محل به طور کامل خارج شده اند و تلاش می‌کنیم با کمک ظرفیت‌های موجود در شهرستان آتش مهار شود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز علت حادثه هنوز مشخص نیست گفت: نوع ماده نفتی مخازن به شکلی است که بعد از اشتعال، خاموش کردن آن سخت بوده و کارگران حاضر در محل حادثه عنوان کرده اند که به طور ناگهانی مخزن آتش گرفته است.

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی حدود ساعت 8 و 45 دقیقه امروز اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده و بلافاصله عوامل امدادی برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

به گفته مسئولان، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته است.

سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند، کیلومتر ۹ محور اسدیه و ۱۵ کیلومتری مرکز استان است.

کدخبر: 953757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟