مرگ خاموش 2 نفر بر اثر گاز گرفتگی / در کرمانشاه رخ داد!

به گزارش رکنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش آمار فوتی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی ماه جاری در استان خبر داد.

 

وی ادامه داد: هشتم آذرماه جاری مأموریتی مبنی بر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در روستای چم‌بطان سفلی هرسین توسط پایگاه‌های جاده‌ای چهر و بیستون انجام شد که در این حادثه سه عضو یک خانواده شامل یک مرد و ۲ زن بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن دچار خفگی منجر به فوت شده بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: امروز هیجدهم آذرماه به فاصله ۱۰ روز از این حادثه دردناک، متأسفانه ۲ نفر دیگر در رستم‌آباد کنگاور به دنبال مسمومیت با مونوکسیدکربن فوت شدند. 

وی تصریح کرد: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

قلعه‌سفیدی ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصول سرد سال تأکید و به  هم‌استانی‌ها توصیه می‌کند، در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتا به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

 

 

کدخبر: 953405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟