پاره شدن طناب دار در مازندران / 2 محکوم به قصاص جان دوباره گرفتند

به گزارش رکنا، حجت‌اسلام و المسلمین محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری مازندران روز شنبه افزود: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم» و با تلاش‌های مستمر اعضاء و کارکنان شعبه‌ی صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و پیگیری‌های مداوم دادستان عمومی و انقلاب و مسوولین زحمتکش زندان آمل و نیز همکاری و مساعدت خیرین آملی، گذشت و رضایت اولیای دم مقتول، اخذ شده و به همین لحاظ، ۲ محکوم به قصاص نفس ، از دار مجازات رهایی یافتند.

وی ادامه داد: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز حل اختلاف، نظیر پویش‌های مناسبتی منتهی به تحقق مصالحه در پرونده‌های متعدد و در نهایت آزادی زندانیان، از مهمترین دستاوردهای اعضای محترم شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان اینکه به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و گذشت، از اقدام انسان‌ دوستانه‌ی خانواده‌ی آن مرحوم که با گذشت و اعلام رضایت، زمینه‌ی توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم آوردند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این سنت حسنه در همه‌ی پرونده‌ها تسری یابد.

بر اساس این گزارش، ۲ زندانی مذکور بابت ارتکاب قتل عمد ، محکوم به قصاص نفس شده و از سال ۱۳۹۶ تاکنون، در زندان بسر می بردند.

کدخبر: 953358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟