اعدام برای سرقت و قتل یک دوست در تهران / انگیزه قاتل آشنا چه بود؟

به گزارش رکنا ، این جنایت حدود یک سال قبل رخ داد و پدر مقتول با مراجعه به پلیس خبر ناپدید شدن پسر 35 ساله‌اش را اعلام کرد. وی گفت، پسرم برای ملاقات با دوستش سیاوش از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت.

 مأموران با بررسی تلفن همراه مرد گمشده دریافتند وی آخرین بار حوالی دماوند بوده است. با احضار دوست این مرد مشخص شد او نیز روز حادثه در باغش حوالی دماوند بوده است.

پس از بازداشت سیاوش، وی به قتل اعتراف کرد و گفت: می‌دانستم که دوستم یک کیف پول دیجیتالی بیت‌کوین به ارزش ۲۰ میلیارد تومان دارد.

 وسوسه تصاحب آن به جانم افتاد. وقتی موضوع را به دوست مشترکمان گفتم، او هم قبول کرد که با طرح نقشه‌ای رمز ارزها را سرقت کنیم. به همین خاطر مقتول را به باغم دعوت کردم.

 وقتی رسید دست و پایش را بستیم و او را شکنجه کردیم تا رمز بیت‌کوین‌ها را بدهد اما مقاومت کرد و ما از روی عصبانیت او را با شلیک گلوله کشتیم و جسدش را در همان باغ دفن کردیم.

به دنبال اعترافات متهم و کشف جسد مقتول در باغ، کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینه جسد اعلام کردند علت تامه مرگ شلیک گلوله بوده اما روی بدن قربانی آثار متعددی از شکنجه نیز وجود دارد.

به این ترتیب متهم دوم نیز بازداشت شد و اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات برای سیاوش به اتهام قتل و برای همدستش به اتهام معاونت در قتل و برای هر دو به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای این جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.

سپس دو متهم به دفاع از خود پرداختند اما انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفتند.

سیاوش گفت: من به او شلیک نکردم و اتهام قتل را قبول ندارم.

همدستش نیز به قضات گفت: من در قتل دخالتی نداشتم و فقط در دفن جسد به سیاوش کمک کردم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، سیاوش را به قصاص و متهم دوم را به 10 سال حبس محکوم کردند.

کدخبر: 952930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟