شلیک مرگ به دوست پولدار برای سرقت / قاتل بی رحم در لیست اعدامی ها + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده است ۴ آذر ماه سال ۱۴۰۱ به دنبال ناپدید شدن مرد ۳۵ ساله‌ای به نام مازیار آغاز شد .

پدر ی که به پلیس آگاهی رفته بود گفت: پسرم دیروز از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. عروسم می‌گوید مازیار با یکی از دوستانش به نام فرزاد قرار ملاقات داشته و گفته بود قصد دارد معامله انجام دهد. حالا گوشی موبایل پسرم خاموش است و می‌ترسیم بلایی سرش آمده باشد.

با این شکایت تلاش برای افشای راز ناپدید شدن مرد جوان آغاز شد. ماموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی آنتن دهی موبایل مازیار پرداختند و دریافتند گوشی موبایل این مرد همزمان با گوشی موبایل دوستش فرزاد در حوالی باغی در دماوند آنتن دهی داشته است.

سرقت بیت کویین

با افشای این ماجرا فرزاد ردیابی و دستگیر شد اما مدعی شد از سرنوشت دوستش هیچ اطلاعی ندارد.

اما اظهارات ضد و نقیض این مرد شک پلیس را برانگیخت و وی  سرانجام به قتل مازیار با همدستی یکی از دوستانش به نام عرفان اعتراف کرد .

به این ترتیب عرفان نیز ردیابی و بازداشت شد.

فرزاد ۴۰ ساله در تشریح ماجرا گفت: مازیار را از سال‌ها قبل می‌شناختم و با او دوست بودم می ‌دانستم به تازگی کیف پول دیجیتالی تهیه کرده که در آن به ارزش ۲۰ میلیارد تومان بیت کوین وجود دارد. وسوسه سرقت بیت کوین‌ها به سرم زده بود. به همین خاطر با دوستم عرفان نقشه کشیدیم تا آنها را بدزدیم.

 وی ادامه داد: من مازیار را به باغم در دماوند دعوت کردم .من به همراه عرفان  سوار بر ماشین دنا پلاس عرفان دنبال او رفتیم .ما او را به باغ کشاندیم و آنجا دست و پایش را بستیم و او را شکنجه کردیم  تا  ولت بیت کوین‌ها را که کلید خصوصی رمز ارزها در آن بود از او بگیریم اما او مقاومت کرد و ولت را به ما نداد به همین خاطر او را با شلیک گلوله کشتیم و جسدش را در باغ دفن کردیم.

کشف جسد در باغ

به دنبال اعترافات این مرد، جسد مازیار که در باغ دفن شده بود کشف و پزشکی قانونی آثار شکنجه روی آن را تایید کرد.

به این ترتیب فرزاد به اتهام قتل و عرفان به اتهام معاونت در جنایت و هر دو به اتهام مشارکت در آدم ربایی در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

در دادگاه چه گذشت؟

 در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

 سپس دو متهم به دفاع پرداختند اما آنها انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفتند و مدعی شدند در قتل مازیار بی‌گناه هستند .

فرزاد گفت :  من می‌دانستم ارزش بیت کوین‌های مازیار حدود ۲۰ میلیارد تومان است .به همین خاطر می‌خواستم ولت را از مازیار بگیرم اما او مقاومت کرد. من و عرفان او را کتک زدیم تا تسلیم شود.همان موقع  عرفان برای اینکه مازیار را بترساند اسلحه را به سمتش نشانه رفت ولی یکباره  به او شلیک کرد. من اتهام قتل را قبول ندارم  و من مازیار را نکشتم.

وقتی  عرفان روبه روی قضات ایستاد گفت :من تحت تاثیر حرف‌های وسوسه انگیز فرزاد قرار گرفتم و با فرزاد همراه شدم .اما در قتل هیچ دخالتی نداشتم. فرزاد دوستش را کشت اما حالا با دروغگویی می‌خواهد قتل را گردن من بیاندازد.من فقط در دفن جسد به او کمک کردم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده فرزاد را به قصاص و عرفان را به 10سال زندان محکوم کردند.

کدخبر: 952837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟