کشف جسد 2 مرد گمشده در ابهر / 3 روز ناپدید شده بودند + جزییات

به گزارش رکنا ؛ حکمت‌الله هاشمی با بیان اینکه دوشنبه (ششم آذر ماه) گم شدن دو نفر از هموطنان توسط یکی از خانواده‌ها به ندای امداد اطلاع داده شد، ادامه داد: به‌واسطه شناختی که از منطقه داشتیم، بلافاصله به تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و کوهستان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره فراخوان آماده‌باش اعلام شد.

وی توضیح داد: در روز دوم حادثه، تعداد نیروها دو برابر افزایش یافت و این تیم‌ها حتی شب را هم در منطقه سپری کردند. در روز سوم حادثه، علاوه بر تیم‌های یادشده، بالگرد نیز به منطقه اعزام شد.

او با توضیح اینکه ۹ تیم عملیاتی شامل ۲۹ نیرو و شش خودروی عملیاتی اقدام به جست‌وجو و نجات در منطقه خراسانلو کردند، گفت: در این جست‌وجو، از افراد محلی و اعضای هیأت موتورسواری مرکز استان و تیم آنست [هلال احمر] نیز استفاده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه از آنجا که جان دو انسان در این حادثه در خطر بود، از همه امکانات برای جست‌وجو استفاده شد، بیان کرد: پیش از ظهر امروز (هشتم آذر ماه) ابتدا امکاناتی مانند موتور که مفقودان همراه داشتند، پیدا شد. سپس در شعاع یک کیلومتری اجساد دو فرد گم‌شده کشف شد.

هاشمی با یادآوری اینکه یکی از موضوع‌های مطرح در این حادثه، اطلاع‌رسانی دیرهنگام خانواده‌ها بود، افزود: اگر خانواده‌های مفقودان، این حادثه را سریع‌تر به هلال‌ احمر و ارگان‌های متولی اطلاع می‌دادند، شاید افراد گم‌شده با مکانسیم و تاکتیک‌های عملیاتی، سالم به آغوش خانواده‌ها باز می‌گشتند.

 

کدخبر: 950785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟