این سارق هر خودرویی را که بخواهد روشن می کند + فیلم گفتگو و جزییات

به گزارش رکنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری سارقان خودرو و موتورسیکلت گفت: همکاران ما در معاونت مبارزه با سرقت وسایل نقلیه، موفق به دستگیری تعداد 15 نفر از سارقین و مالخران شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: سارقان با شناسایی خودروهای مورد نظر دست به سرقت آنها زده و با استفاده از جرثقیل خودروها را به مکان های امنی منتقل می کردند و پس از  اوراق  کردن آنها، خودروها را به مالخران می فروختند.

سردار گودرزی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با تیم های بازرسی و شناسایی سارقین در پلیس آگاهی تمام سطح تهران افزود: سارقانی که در این طرح بازداشت شده اند تا کنون به 45 فقره سرقت اعتراف کرده اند و تعداد 45 دستگاه از این خودروها که  طی روزهای اخیر شناسایی شده اند تحویل مالباختگان می شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص هماهنگی با خودروسازان داخلی برای ارتقا کیفیت ایمنی خودروها خاطر نشان کرد: جلسات بسیار خوبی با مشارکت پلیس و خودروسازان انجام شده تا با جمع بندی های لازم بتوانیم در بحث ارتقاء ایمنی خودروها اقدامات لازم را انجام دهیم تا از این پس شاهد کاهش سرقت خودرو در سطح شهر تهران و حتی کشور باشیم.

این مقام ارشد انتظامی کشور در ادامه گفت:پلیس همواره در جایگاه مطالبه گر در کنار مردم بوده است و مراتب را به دستگاه قضایی اعلام می کند تا مردم با آرامش بیشتری بتوانند از خودروهای خود استفاده نمایند.

سارقان خودرو

گفتگو با کارشناس محصول شرکت ردیاب خودروی لندر

رد یاب لندر یکی از محصولات پیشگیری از سرقت و کشف خودرو یا موتورسیکلت سرقتی است که با نصب این ردیاب و با توجه به اپلیکیشنی که روی گوشی موبایل نصب می شود هرگونه اقدام با خودروی به صاحب آن پیامک و گزارش می شود.

در صورتی که این ردیاب را روی خودرو و موتور خود نصب کرده باشید در صورتی که ضربه ای به خودرو وارد شود یا در خودرو باز شود یا هر اقدامی که قبل روشن شدن صورت گیرد در صورت فعال بودن ردیاب به گوشی موبایل صاحب خودرو پیامک زده می شود و در ادامه بعد از روشن شدن خودرو و حرکت کردن آن گزارش می شود محل دقیق خودرو نیز اعلام می شود.

این کارشناس در ادامه گفت: ماهیت این دستگاه بدین شکل است که سیم کارتی در داخل ردیاب نصب می‌شود و خودرو در هرجای ایران باشد و در صورت سرقت ، هشدارهای لازم را به صاحب خودرو ارسال کند و این امکان را به صاحب خودرو می دهد تا در صورت نیاز در هر جایی از کشور که خودرو انتقال داده شده باشد ان را خاموش کند.

کارشناس ردیاب لندر با اشاره به حافظه بلند مدت ردیاب، عنوان کرد: ردیاب لندر امکان ذخیره اطلاعات و داده های مورد نیاز را تا مدت 6 ماه را دارد و از زمانی که سوئیچ داخل خودرو استارت بخورد و گام به گام حرکت های سارق پیام های موردنیاز به صاحب خودرو اعلام می شود.

ردیاب و سیستم ایمنی لندر  5 سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته و به عنوان یک محصول شناخته شده و مطمئن برای ارتقاء کیفیت ایمنی خودروها به حساب می آید.

وی افزود:  این ردیاب بر روی تمام خودرو ها و موتورسیکلت ها نصب می شود و برای استفاده از ان نیاز به نرم افزار و یا سیتم عامل خاصی نیست و قابلیت این را دارد تا در همه سیستم های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خرید و  نصب ردیاب لندر  با یک سرچ ساده در گوگل یا تماس با نمایندگی به راحتی می توانید به ردیاب لندر دسترسی پیدا کنید.

 

گفتگو با سارق حرفه ای خودرو

سارق حرفه ای خودرو که مدعی است هر خودرویی که بخواهد را می توانند به راحتی سرقت کند در جواب سوال خبرنگار رکنا در خصوص شگرد مخصوص خودش گفت: ما ابتدا سوژه مورد نظر را پیدامی کردیم و هنگامی که مطمئن شدیم سرقت این وسیله برای ما راحت است  و مطمئن می شویم که دوربینی نمی تواند سرقت ما را ضبط کند را می دزدیدیم.

وی ادامه داد: هر خودرویی که بخواهم به راحتی سرقت می کنم و سوژه های سرقت سفارش شده است چرا که از قبل خودروی تصادفی که مدارکش را در اختیار دارند به من سفارش می دهند و در ادامه من خودرویی با همان مشخصات خودروی تصادفی سرقت می کنم و آن را در اختیار مالخرها قرار می دهم.

سارق جوان توصیه کرد از وسایل ایمنی به روزتر و ردیاب و دزدگیر های حرفه ای تر استفاده کنند و حتی زنجیری که به پدال ترمز خودرو میبندند هم می تواند سرعت سرقت ما را کم کند.

کدخبر: 950755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟