ممنوعیت تردد موتورسواران در خطوط ویژه ، معابر بزرگراهی و تونل ها

به گزارش رکنا،  سرهنگ حمید طریقت در خصوص انواع تخلفات موتورسواران در سطح معابر شهر تهران گفت:با بررسی هایی که انجام گرفت ، عدم استفاده از کلاه ایمنی اولین تخلفی است که توسط موتورسیکلت سواران در سطح معابر شهر تهران صورت می گیرد .  

وی افزود : حرکت خلاف جهت دومین تخلفی است که توسط موتورسیکلت سواران در سطح معابر شهر تهران انجام می شود که این تخلف بسیار خطرناک می باشد .  

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : روز شنبه در بزرگراه گمنام مسیر غرب به شرق راکب یکدستگاه موتورسیکلتی که همراه دو دختر 7 و 9 ساله خود به صورت حرکت خلاف جهت آنهم در لاین سوم سرعت در حال تردد بوده با یکدستگاه سواری جک به صورت رخ به رخ برخورد و متاسفانه دختر 9 ساله و راکب موتورسیکلت که پدر خانواده بوده فوت و دختر 7 ساله نیز از ناحیه پا دچار شکستگی می گردد که باعث آن حرکت خلاف جهت بوده و این خانواده تا آخر عمر باید تاوان اشتباه و تخلف پدر را بدهند .  

سرهنگ حمید طریقت افزود : تردد در خطوط ویژه یکی دیگر از تخلفات موتورسواران است که بسیار خطرناک می باشد و خیلی در این زمینه تذکر داده شده است . تصادفات در خطوط ویژه خیلی فراوانی ندارد ولی اگر تصادفی هم اتفاق بیافتد حتما به سمت مرگ و فوت است .  

وی گفت : سه محور است که موتورسواران در داخل این محورها نباید بشوند که تونل ها بدلیل انباشت گازهای سمی و آلاینده موتورسوار تعادل خود را از دست می دهد و بدون آنکه تصادفی روی داده باشد واژگون شده و حادثه ناگواری را رقم می زنید . مورد بعدی عدم حرکت در خطوط ویژه می باشد که موتورسواران گرامی نباید در این مسیر حرکت و تردد نمایند چرا که در تصادف موتور با اتوبوس دیگر چیزی از موتور باقی نخواهد ماند .  

سرهنگ طریقت گفت : موتورسواران همچنین نباید از محورهای بزرگراهی تردد نمایند چرا که تصادفات در این معابر بسیار مرگبار وجبران ناپذیر است .

 

کدخبر: 949798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟