جنجال رها شدن کوهنورد مصدوم خرم ابادی در کوه بخاطر سوخت کم هلی کوپتر + فیلم

به گزارش رکنا به نقل از فارس، امروز خبری در فضای مجازی مبنی بر رها شدن یک مصدوم در کوه یافته توسط بالگرد اورژانس منتشر شد که واکنش‌های مردمی بسیاری را به همراه داشت.

لرستان به دلیل شرایط توپوگرافی، دارای مناطق صعب‌العبور بسیاری است که انجام خیلی از اقدامات درمانی، خدماتی و امدادرسانی توسط بالگرد انجام می‌شود.

اگرچه طی سال‌های اخیر شاهد اتفاقات خوبی مانند جلوگیری از مرگ و میر مادران باردار در مناطق صعب‌العبور از طریق امدادرسانی توسط بالگردهای اورژانس و گاها هلال‌احمر هستیم، اما به نظر می‌رسد امکانات و تجهیزات برای استان کافی نبوده تا در چنین مواقع ضروری جان شهروندی به خطر نیفتد.

محمدی اقوام یکی از گرفتار شده‌ها در کوه یافته گفت: روز پنج شنبه یک تیم شامل ۳ مرد ۶۰ تا ۷۰ ساله اقدام به صعود کوه یافته خرم‌آباد می‌کنند.

وی بیان داشت: روز شنبه یکی از اعضای تیم با احساس مسمومیت قادر به همراهی تیم نبوده و به حالت وخیم زمین‌گیر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه به دلیل خاموش شدن تلفن‌های همراه، یکی از اعضای تیم که جوانتر از بقیه است اقدام به ترک گروه جهت درخودست کمک می‌کند، افزود: وی با طی مسیری به درب منزل ما مراجعه کرده و بیان می‌کند که افراد در کوه گیر کرده و نیازمند کمک هستند.

این شهروند خرم‌آبادی ادامه داد: با چند تن از رفقا عازم منطقه شدیم و با دیدن حال مصدوم ابتدا با هلال‌احمر و سپس با اورژانس تماس می‌گیریم.

محمدی بیان داشت: بالگرد اورژانس به دلیل شرایط نامناسب منطقه پایین‌تر از محل اتفاق بر زمین نشست اما پس از مدت کوتاهی با عنوان اینکه بالگرد سوخت ندارد، منطقه را ترک کرد.

وی با بیان اینکه مصدوم هم اکنون در بیمارستان عشایر به دلیل انجام ۲ عمل جراحی بستری است، گفت: این فرهنگی بازنشته به دلیل انسداد روده جراحی شده و حال خوبی ندارد.

محسن آدینه‌وند در این راستا گفت: روز گذشته ماموریتی مبنی بر وجود مشکل قلبی به اورژانس لرستان اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود بالگرد در خرم‌آباد، یک بالگرد اورژانس از الیگودرز عازم کوه یافته شد.

رئیس اورژانس لرستان با بیان اینکه فاصله الیگودرز تا خرم‌آباد حدود ۶۰ مایل هوایی است، افزود: مسیر برگشت و پرواز در منطقه یافته حدود ۹۰ مایل است.

آدینه‌وند بیان داشت: درمحل حادثه بالگرد امکان فرود را نداشته و به همین دلیل در فاصله کوتاه‌تری از مصدوم، بالگرد به زمین می‌نشیند.

وی با بیان اینکه سوخت بالگرد کم بوده و به دلیل نبود باتری جایگزین، امکان تعویض باتری jpu وجود نداشته، به همین دلیل قادر نبوده که تکنسین را در کوه رها کرده و یا مدت زمان زیادی را بالگرد در منطقه بماند.

رئیس اورژانس لرستان تصریح کرد: بالگرد خرم‌آباد در دست تعمیر بوده و طی هفته‌های آینده فعال می‌شود.

کدخبر: 949748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟