خرس قهوه ای و دو توله محبوس در استخری در سمیرم نجات یافتند+ فیلم

به گزارش رکنا،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:این عملیات روز گذشته با ایمن سازی محل و نصب نردبان نجات در استخر یاد شده به عمق سه متر انجام شد.

وی اظهار داشت: در اجرای این عملیات عوامل محیط بان اداره محیط زیست سمیرم، پارک ملی دنا، عوامل محلی و واحد اتش نشانی شهرداری بیده همکاری ‌کامل و مداوم داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار هکتار و ۲۵ هزار هکتار پارک ملی از لحاظ وجود تنوع گونه های گیاهی و جانوری بسیار حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حفاظت و کنترل مستمر لازم است سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تفکیک و واگذاری مدیریت منطقه حفاظت شده در بخش دنای شرقی واقع در مرز سیاسی به استان اصفهان و تقویت نیروی انسانی محیط بان و تجهیزات و اعتبارات مرتبط با افزایش تیم های گشت و نظارت اقدام کند.

شیشه فروش افزود: همچنین لازم است بمنظور پیشگیری از وقوع حواث مشابه، سازمان جهاد کشاورزی با ابلاغ به تمامی مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی نسبت به ملزم‌کردن آنها به نصب حفاظ و محصور کردن اطراف استخرها برای جلوگیری از وقوع حوادث اقدام کند.

 

کدخبر: 949106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟