فیلم /  هنگام سقوط آسانسور چه باید کنیم؟ / این هشدارها را جدی بگیرید

به گزارش رکنا، سقوط آسانسور همیشه یکی از ترس‌هایی بوده که بسیاری از افراد در هنگام سوار شدن در آسانسور با آن روبه‌رو می‌شوند. برخی اتفاقاتی که افراد هر از گاهی هنگام سوار شدن به آسانسور تجربه می‌کنند، مثل توقف آسانسور در طبقات اشتباه یا در میان راه و تکان‌ها و تغییر سرعت غیرمنتظره در آسانسور، باعث افزایش ترس از سقوط آسانسور شده است.

بارها پیش آمده در آسانسور ساختمان ها بودیم و ناگهان ذهنمان به این موضوع که اگر  اتاقک آسانسور سقوط کرد چه باید بکنیم؟

در ذهن ما ناخودآگاه تصمیم گرفته می شود که در آخرین لحظه به روی هوا بپریم یا جایی را محکم بگیریم یا روی زمین بنشینیم یا در کف اتاقک دراز بکشیم .

اما اینکه چه کاری باید بکنیم تا  سلامتی مان به خطر نیفتد را بررسی می کنیم.

اولین کار حفظ خونسردی خودتونه و به هیچ عنوان در داخل آسانسور، بالا و پایین نپرید چون که با انجام این کار صدمه زیادی به سر و کمر خودتون وارد می‌کنبد.

دومین کاری که باید انجام بدید اینه که نباید در هنگام سقوط در آسانسور، ایستاده باشید، در این صورت فشار چند برابری به ستون فقرات شما وارد میشه. پس هنگام سقوط در آسانسور دراز بکشید و وسیله‌ای مثل کیف دستی رو زیر سرتون قرار بدید تا آسیب جدی سرتون رو تهدید نکنه.

امروزه در آسانسورها از سیستم‌های ایمنی استفاده می‌شود که از سقوط آسانسور جلوگیری کنند. اما در کنار این تجهیزات ایمنی لازم است که وسایل و تجهیزات باکیفیت استفاده شود و آسانسور نیز به صورت دوره‌ای سرویس شود. با این حال ممکن است این اتفاق ناگوار پیش بیاید و لازم است برای آن آماده باشید.

عرفان علی نژاد

کدخبر: 947747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟