چوپان باهوش با گاز گرفتن پلک تمساح جان خودش را نجات داد

به گزارش رکنا، کالین دورو، مزرعه‌دار است و ماه گذشته سر راهش برای حصارکشی نزدیک رودخانه فینیس در قلمرو شمالی تمساحی ۳.۲ متری به او حمله کرد.

 این مزرعه‌دار را فرد باتجربه‌ که در دهه ششم عمر به سر می‌برد، او گفت کنار دریاچه‌ای ایستاده بود که متوجه شد ماهی‌ها وسط آبی که پس می‌رفت شنا می‌کردند. گفت شروع کرد به دور شدن که تمساحی پای راستش را «گرفت».

وی گفت: دهانش مثل یک گیره بزرگ بود، مثل یک عروسک پارچه‌ای مرا تکان ‌داد و به سمت آب بازگشت و مرا داخل آب کشید.

دورو ابتدا سعی کرد با پای چپش به این خزنده ضربه بزند و وقتی دید کارساز نیست او نیز حیوان را گاز گرفت.

او گفت: در همین موقعیت خوفناک بودم که ... بر حسب تصادف دندانم به پلک چشمش گیر کرد. خیلی ضخیم بود، انگار چرم گاز گرفته بودم، اما پلکش را عقب کشیدم و او هم مرا رها کرد.

این مزرعه‌دار بعد از آن پا به فرار گذاشت و می‌گوید این تمساح شاید چهار متر تعقیبش کرد و بعد ایستاد. دورو تخمین زد که همه این‌ها ظرف هشت ثانیه رخ داده باشد.

دورو یک حوله و مقداری طناب برای بستن پایش و جلوگیری از خونریزی برداشت و بعد برادرش او را به بیمارستانی در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری رساند.

او گفت: از همه سخت‌تر پاک کردن تمام آن باکتری‌های بد [از روی زخم] بود تمام آب تالاب پر از گل، مدفوع غاز، مدفوع اردک، و جای دندان‌های کروکودیل بود.

او گفت: پایین پا و ساق پایم بدجوری سوراخ شد و فکر کنم بیش از ۱۰ روز پشت سر هم آن را با فشار آب می‌شستند.

او ماه گذشته در بیمارستان بستری شد و تحت درمان قرار گرفت و پیش‌تر در ماه نوامبر به او پوست پیوند زده بودند. اکنون انگشتان پایش را می‌تواند حس کند و پزشکان امیدوارند بتواند با پای خودش از بیمارستان خارج شود.

دورو گفت: اگر [تمساح] جای دیگری را گاز می‌گرفت قضیه فرق می‌کرد.

معنی این اتفاق این است باید کاری را که انجام می‌دهم عوض کنم. مدت‌ها است که اطراف آن تالاب راه می‌روم و حصارها را تعمیر می‌کنم و زندگی‌ام را می‌گذرانم، اما این حادثه چشمانم را باز کرد.

دورو بدون اینکه به جزئیات اشاره کند گفت خزنده‌ای که به او حمله کرد جابه‌جا شده است. در قلمرو شمالی، تمساح‌ها گونه‌های جانوری حفاظت‌شده‌اند.  

 

کدخبر: 946487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟