اختلاف میلیاردی به خاطر بنز و بی ام و / پلاک خودرویشان باعث لو رفتنشان شد

به گزارش رکنا: چند روز قبل مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از ۹مرد به اتهام گروگانگیری شکایت کرد.

وی گفت: در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان چند خودرو راهم را سد کردند. ۹ مرد از ماشین ها پیاده شدند و با تهدید و زور مرا سوار بر یکی از خودروها کردند. آنها سرم را زیر صندلی بردند و دست و پایم را بستند. سپس به ساختمانی بردند در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند. در آنجا با تهدید مرا مجبور کردند پای چندین کاغذ را امضا کنم و اثر انگشت بزنم. سپس مجددا مرا سوار خودرو کرده و در همان محدوده که سوارم کرده بودند، رهایم کردند.

با این شکایت، تحقیقات ماموران زیر نظر بازپرس غلام حسین صادق زاده از شعبه 7 دادسرای جنایی تهران پایتخت آغاز شد. تیم تحقیق در گام نخست به بررسی دوربین های مداربسته ای که در اطراف محل گروگانگیری وجود داشت پرداختند و شماره پلاک خودروهای گروگانگیران را شناسایی کردند.

با استعلام شماره پلاک، هویت مالک ۳ خودرو شناسایی شد و آنها بازداشت شدند و در بازجویی ها اسرار گروگانگیری را فاش کردند. یکی از آنها گفت: ما هرگز تصور نمی کردیم کاری که انجام داده ایم، آدم ربایی محسوب می شود. فردی که ربودیم، دلال خودروست و ما را فریب داده بود.

وی ادامه داد: این فرد خود را دلال خودروهای خارجی و لوکس معرفی کرد به ما گفت می تواند خودروهای مدل بالای خارجی برایمان خریداری کند. از هر کدام از ما حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان برای خرید بنز و بی ام و گرفت اما به برخی ماشین نداد و به آنهایی که هم ماشین تحویل داده، پلاک موقت است که توقیف شد.

او ادامه داد: ما که بر سر همین موضوع با فروشنده اختلاف داشتیم تصمیم گرفتیم وی را به خانه ببریم و با گرفتن برگه ای که امضای و اثر انگشت او پای آن است، مدرکی تهیه کنیم که ثابت کند پول هایمان در اختیارش است. ما پنج نفر به همراه چهار نفر از دوستانمان، سر راه او را گرفتیم و وی را به دفتر یکی از دوستان بردیم و او را مجبور کردیم برگه‌هایی را با درج مبالغی که از ما گرفته بود، امضا کند. بعد هم دوباره او را آزاد کردیم و تصورش هم نمی کردیم که کاری که داریم انجام می دهیم جرم و مجازاتش سنگین است.

با اعتراف گروگانگیران، بازپرس غلام حسین صادق زاده از شعبه 7 دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت متهمان دیگر را نیز صادر کرد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 

کدخبر: 946201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟