قتل هولناک مرد تنها در سناریوی سرقت گنج های قدیمی در خانه اش / مرد 5 زنه قتل را گردن نگرفت! + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 5 فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد. مردی با پلیس تماس گرفت و کمک خواست.

وی گفت: در همسایگی ما مرد تنهایی به نام محسن زندگی می‌کند. چند روزی است از او هیچ خبری نداریم و حالا از خانه او بوی تعفن به مشام می‌رسد. همسایه‌ها نگران او شده‌اند.

 با این تماس ماموران پلیس به خانه مرد میانسال رفتند و پس از گشودن در با جسد وی روبه رو شدند که با پیچیده شدن نخ شیرینی به دور گردنش خفه شده بود.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتادند.

سرقت عتیقه ها از خانه مرد تنها

 در این میان خواهر محسن به ماموران گفت: از وقتی زن برادرم فوت شد برادرم به تنهایی در خانه‌اش در شرق تهران زندگی می‌کرد .پدرمان چند ماه قبل به خاطر کهولت سن فوت شد. او لوازم عتیقه‌ای داشت که به عنوان ارثیه به برادرم رسید اما حالا خبری از عتیقه‌ ها نیست و گمان می‌کنم برادرم قربانی سرقت عتیقه ها شده باشد.

نخستین سرنخ

 در حالی که تلاش برای یافتن ردی عامل یا عاملان جنایت آغاز شده بود یکی  از همسایه‌ها سرنخی به پلیس داد.

وی گفت: در همسایگی ما مرد جوانی به نام سیاوش زندگی می‌کند که چند سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد. از روزی که محسن کشته شد او را در محل ندیده ام.

با اظهارات این مرد ماموران به ردیابی مرد سابقه‌دار پرداختند و دریافتند وی همزمان با کشته شدن محسن ناپدید شده است .

 وقتی ردیابی گوشی موبایل قربانی میانسال نشان داد گوشی وی در فرودگاه امام خمینی خاموش شده ماموران به بررسی فهرست لیست مسافران فرودگاه پرداختند و دریافتند سیاوش همزمان با خاموش شدن گوشی موبایل محسن به صورت قانونی از کشور خارج و به ترکیه رفته است.

ردیابی متهم سابقه دار

۲۰ روز از این ماجرا گذشته بود که روشن شد سیاوش غیر قانونی وارد مرز ایران شده است. ماموران وی را بازداشت کردند و در بازرسی خودرو وی گوشی موبایل محسن را یافتند.

 همین سرنخ موجب شد تا فرضیه دست داشتن سیاوش در قتل قوت بگیرد اما او مدعی شد از نحوه قتل مرد همسایه هیچ اطلاعی ندارد.

 سیاوش گفت: زمانی که در سفر بودم ماشینم را به پسر برادرم به نام سهیل قرض داده بودم. احتمالاً گوشی موبایل قربانی در دست برادرزاده معتادم بوده است.

این مرد اما در بازجویی‌های بعدی ادعای تازه‌ای را مطرح کرد.

وی گفت :چند روز قبل سهیل سوار ماشینم شد .بعد از پیاده شدن او متوجه شدم گوشی او بین کنسول خودرو افتاده است. با سهیل تماس گرفتم و او گفت چند روز دیگر برای گرفتن گوشی پیشم می‌آید. اما او دیگر نیامد و من نمی‌دانستم گوشی متعلق به مرد همسایه است.

با  اظهارات این مرد برادرزاده‌اش نیز بازداشت شد اما ادعا کرد هیچ ارتباطی با مرد همسایه نداشته و گوشی موبایل متعلق به او نیست.

 به این ترتیب برای سیاوش به اتهام قتل و برای برادرزاده اش به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر  و پرونده‌شان به شعبه دهم دادگاه کیفری یک  استان تهران فرستاده شد تا آنها از خود دفاع کنند.

در دادگاه

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس سیاوش روبه روی قضات ایستاد و منکر اتهام قتل شد.

 وی درباره علت خروجش از کشور گفت: من ۵ همسر دارم. زن چهارمم از من شکایت کرده مهریه‌اش را اجرا گذاشته و حکم جلبم را گرفته بود. به همین خاطر قانونی از کشور خارج شدم .ولی وقتی خواهرم با من تماس گرفت و گفت دختر خردسالم بیمار شده تصمیم گرفتم به ایران برگردم. من در نزدیکی مرز ایران  پیاده با چمدانم به راه افتادم تا قانونی وارد کشور شوم. اما چند قاچاقچی به من حمله کردند ،مرا کتک زدند و سپس وقتی بیهوش بودم مرا غیرقانونی به مرز ایران انداختند و گریختند.

 قاضی گفت: چطور از ماجرای قتل همسایه مطلع شدی؟

 که به متهم پاسخ داد: من بنر تسلیت را مقابل خانه مرد همسایه دیدم. وقتی از همسایه‌ها سوال پرسیدم آنها گفتند مردم میانسال به قتل رسیده است.

 قاضی درباره سابقه کیفری متهم از او سوال پرسید که متهم پاسخ داد :من صافکار  ماشین هستم. خودرو زانتیا یکی از مشتری‌هایم سرقت شده بود و مدتی بعد مقابل خانه مادر یکی از همسرانم پیدا شد. ولی  مشخص شد من در ماجرای سرقت دستی نداشته ام .

 متهم ادامه داد: من در قتل مرد همسایه بی‌گناه هستم و بی‌دلیل بازداشت شده ام. گوشی موبایلی که از داخل خودرو من پیدا شده متعلق به برادرزاده‌ام است.

سپس سهیل روبه روی قضات ایستاد و خودش را بی‌گناه خواند.

وی گفت: من هیچ نقشی در قتل مرد همسایه ندارم و نمی‌دانم چرا عمویم چنین حرف‌هایی را علیه من مطرح کرده و مرا به دردسر انداخته است .من در این ماجرا بی گناه هستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 946037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟