مراسم بزرگداشت 2 بسیجی که در آبادان ترور شدند

به گزارش رکنا، ساعت 2:20 دقیقه بامداد دوشنبه 21 آبان سال 1397، 2 پسر جوان سوار بر موتور در منطقه ساحلی اروند صغیر در حال تردد بودند که چند مرد ناشناس سوار برخودروی پژو با تفنگ کلاشینکف اقدام به تیراندازی به سمت 2  پسر جوان کردند.

در این تیراندازی هولناک یکی از جوانان در همان صحنه به کام مرگ فرو رفت و جوان دیگر به بیمارستان آیت الله طالقانی منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جان وی بی نتیجه ماند و پسر جوان روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

با به شهادت رسیدن این 2 جوان بسیجی خیلی زود تیم‌های ویژه ای از ماموران برای دستگیری عاملان این تیراندازی مرگبار وارد عمل شدند و در حالیکه خانواده شهید صالحی مجد و بحر از تروریستی بودن این تیراندازی خبر دادند اما مسئولان وقت آبادان در همان ابتدا اعلام کردند این تیراندازی مرگبار یک تسویه حساب خانوادگی بوده و حادثه تروریستی در کار نبوده است.

پس از شهادت این ۲بسیجی گروه تروریستی (حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز) مسئولیت این ترور را با انتشار یک فیلم بر عهده گرفته بودند

 و درهمان زمان دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان نیز این حادثه را یک ترور اعلام کرده بودند اما بافشار برخی ازمسئولان خبر ترور تکذیب وموضوع مشکلات خانوادگی اعلام شد.

این در حالی بود که پس از گذشت چند ماه از حادثه تروریستی آبادان دستگیری عاملان به شهادت رساندن ۲ بسیجی آبادانی و به ترور چند نفر از جمله ترور دو بسیجی در شهرستان آبادان اعتراف کردند.

شهیدان آبادان

 اعضای یک گروه تروریستی در 7 بهمن سال 1397

2 مامور انتظامی شهرستان ماهشهر را به شهادت رسانده بودند به چندین عملیات کور تروریستی در استان خوزستان نیز اعتراف کردند که یکی از اعترافاتشان این بود که در 21 آبان ماه سال 97 نیز 2 بسیجی را در کنار رودخانه اروند صغیرشهر آبادان به شهادت رسانده اندو همچنین اعضای این گروه تروریستی اعتراف کردند که ایستگاه تقلیل گاز شهر خرمشهر را پس از به رگبار بستن دوبسیجی در آبادان منفجر کرده اند و هدفشان هم صرفا ایجاد نا امن کرد خوزستان بوده است. عاملان این ترور پس از مجازات به دار آویخته شدند.

علی رنجکش

کدخبر: 945733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟