صدور 3 میلیون برگ جریمه برای نداشتن معاینه فنی / 5 هزار برگ معاینه فنی خودروهای دودزا باطل شد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در خصوص خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توضیح داد و گفت: باید اشاره داشت که برای حل معضل آلودگی شهر تهران می بایستی قانون هوای پاک اجرا شود که دستگاه های مختلف در این زمینه وظایفی بر عهده دارند که می بایست در حوزه فعالیتی خود اقداماتی داشته باشند.

وی افزود : شاید پلیس راهور تهران بزرگ از جمله دستگاه های موفقی بوده باشد که در کاهش آلودگی و بهتر شدن این وضعیت تلاشهای بسیار و اقدامات موثری را در پایتخت داشته است.

سرهنگ رازقی بیان داشت : پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال جاری حدود 3 میلیون برگ جریمه فقط برای خودروهایی که فاقد معاینه فنی بوده اند صادر کرده که این آمار نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : همچنین از زمانی که طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دارای نقص فنی و دودزا توسط پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده ، معاینه فنی حدود 5 هزار وسیله نقلیه نیز ابطال شده است. معاینه فنی این خودروها بدلیل مشکل دودزا بودن و یا نقص در سیستم های خودرویی آنها باطل شده است . این طرح در سال گذشته نبوده و از امسال شروع شده است . این 5 هزار خودرو شاید سال قبل با همین وضعیت و دارا بودنمعاینه فنی در سطح معابر تردد داشته اند و با همین حالت دودزا بودن تردد می کرده اند که امسال دیگر اینگونه نیست و معاینه فنی آنها ابطال شده است.

سرهنگ رازقب افزود: وضعیت 176 دستگاه از این خودروها به گونه ای بوده است که مجبور شدیم از تردد آنها جلوگیری کرده و آنها را به پارکینگ منتقل نماییم. این آمار در سال گذشته 86 دستگاه بوده است که امسال طرح را تشدید کرده ایم.

وی گفت : تمامی اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در راستای بهتر شدن وضعیت هوا و کاهش آلودگی هوای شهر تهران و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا که سهم بیشتری در آلودگی هوای شهر دارند بوده است.

کدخبر: 945532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟