مقصران اصلی تصادفات بلوار پیامبر اعظم(ص) در بیرجند معرفی شدند

به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از معرفی دستگاه‌های مرتبط با استانداردسازی و هوشمندسازی معابر استان بیرجند گفت: سرعت بالای برخی رانندگان در بلوار پیامبر اعظم، این بلوار را یک معبر حادثه‌خیز کرده است.

وی گفت: متاسفانه دستگاه‌های مسئول توجهی به تاکید پلیس مبنی بر نصب سامانه‌های کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در این بلوار ندارند و این حوادث تلخ همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی به مصدوم شدن هفت نفر در ۲ تصادف دیشب در بلوار پیامبر اعظم بیرجند اشاره کرد و افزود: در تصادف اول خودرو پراید به دلیل سرعت بالا واژگون که راننده مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شد.

وی بیان کرد: همچنین در حادثه دوم سواری پراید و ام وی ام به شدت با هم برخورد کردند که ۶ نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ عباسی گفت: لذا پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظیفه ذاتی در هر ۲ تصادف علاوه بر رانندگان، دستگاه‌های مرتبط با استانداردسازی، آرام‌سازی و هوشمندسازی این بلوار را نیز به عنوان مقصر معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم هجدهم مهر امسال گفت: نصب تجهیزات برای پایش تصویری ترافیک شهر بیرجند با توجه به شدت تصادفات به ویژه نقاطی مانند بلوار پیامبر اعظم (ص) ضروری است.

سردار حسن شجاعی‌نسب افزود: تصادفات به ویژه در بلوار پیامبر اعظم شهر بیرجند لایه‌های مختلفی دارد لذا اقدامات سلبی پلیس راهور و خدمات شهرداری در نصب علایم ترافیکی کفایت نمی‌کند و باید فرهنگ‌سازی قانونمندی در رانندگی مورد توجه قرار گیرد.

 

کدخبر: 944981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟