وکیل 70 میلیاردی اراک دستگیر شد / نقشه شوم لو رفت

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: یکی از وکلای دادگستری با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با برخی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع حق‌الوکاله‌های کلانی را از آنان دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه، نهادهای نظارتی و بالادستی باید نظارت بیشتری بر رفتار حرفه‌ای وکلا داشته باشند، ادامه داد: این وکیل خاطی با ارتباطاتی که با برخی کارکنان داشت، برخی پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت و احکام مورد نظر خود را در این شعب اخذ می‌کرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با رصد و نظارت نامحسوس چند ماهه و مستندسازی کامل، نسبت به دستگیری وکیل فوق الاشعار، اقدام شد و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: این وکیل فقط در یک فقره قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود ۷۰ میلیارد ریال حق‌الوکاله برای گرفتن رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم کرده بود.

وی بیان کرد: رسالت وکیل دفاع کارشناسانه و عادلانه در مدار قانون است که ادعای اینکه اعلام کند، من رای تضمینی می‌گیرم جای تأمل و ورود نهادهای نظارتی دارد که باید با حساسیت زیاد و به صورت جدی با چنین وکلایی برخورد شود و هیچ‌گونه اغماضی در این برخوردها وجود نخواهد داشت، چرا که این افراد مایه سرایت فساد به بخش‌های مختلف و بدبین کردن مردم به وکلای پاک‌دست و حق‌مدار خواهند شد.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

کدخبر: 941922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟