۲۰۰ هزار تومان برای یک عکس موبایلی

دکتر سید محمد میرخانی، عضو هیأت‌مدیره نظام‌پزشکی گفت:حتما در فضای مجازی با تبلیغات «تشخیص بیماری و درمان تنها با دیدن عنبیه» مواجه شده‌اید که به شما می‌گویند یک عکس از چشم خود برای ما بفرستید تا ما بیماری‌های امروز و آینده شما را به شما بگوییم! عنبیه شناسی یا IRIDOLOGY علم نیست و شبه علم به شمار می‌رود. به زبان ساده، چیزی است که بدون مدارک معتبر و تنها با استفاده از کلماتی که علمی بودن را به مخاطب القا می‌کند ادعا می‌شود. 

تقریبا اکثر محققین و مجلات علمی معتبر، تشخیص با روش عنبیه‌شناسی را فاقد اعتبار می‌دانند اما شیادان هیچگاه به تحقیقات علمی علاقه‌ای ندارند. از آنجا که نظارت قانونی هم بر ادعاهای طبی که گاهی رنگ و بوی شیادی به خود می‌گیرد به طور شایسته و کافی انجام نمی‌پذیرد، شاهد رشد انفجاری مدعیان درمانگری کاذب هستیم.

شاید عده‌ای بگویند که کسانی که به این افراد مراجعه می‌کنند به دنبال ویزیت ارزان هستند اما در اکثر موارد ویزیتی که غیرحضوری و تنها با رویت یک عکس آن هم با تلفن همراه و از سوی یک فرد غیرپزشک صورت می‌گیرد بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان است، در صورتی که هزینه ویزیت یک پزشک آن هم در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی ۹۰ هزار تومان است، ویزیت پزشک متخصص ۱۳۵ هزار تومان، ویزیت پزشک فوق تخصص ۱۷۴ هزار تومان.

در نظر بگیرید که معاینه چشم‌های شما با دستگاه‌هایی که گاهی قیمت آن‌ها به میلیاردها تومان می‌رسد و از سوی یک متخصص چشم پزشکی حتی اگر دفترچه بیمه نداشته باشید با ۱۳۵ هزار تومان صورت می‌گیرد باز هم حدود ۶۰ هزار تومان ارزان‌تر از پرداخت ویزیت به کسانی است که به شکل غیرقانونی و مجرمانه تنها عکس گرفته شده از چشم شما با دوربین‌های ساده گوشی تلفن همراه را فقط می‌بیند!

 

کدخبر: 941380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟