شیادی با کانال تلگرامی ازدواج موقت در کوهدشت

به گزارش رکنا، سرگرد حسین سپه وند، در تشریح این خبر اظهار داشت: این متهم با انجام تبلیغات با عنوان ازدواج موقت و حلال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه در پی شکایت و مراجعه حضوری چند تن از شهروندان مبنی فریب و کلاهبرداری از آنان، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت، افزود: برابر اظهارات شاکیان و ضمن بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متهم با راه اندازی کانال تلگرامی و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، آن ها را فریب داده و مبلغی را به عنوان دستمزد یا بیعانه از آن ها دریافت می کرده است.

سرگرد سپهوند ادامه داد: با اقدامات پلیس صورت گرفته توسط کارشناسان فتا کوهدشت، متهم پرونده در این شهرستان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان لرستان در پایان گفت : متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ‌ارتکابی شد ولی پس از روبه‌ رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کرده و مبلغ کلاهبرداری انجام شده را 2 میلیارد و 180 میلیون ریال از 126 نفر کلاهبرداری نموده عنوان کرد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به کانال ها و صفحه های اجتماعی با عنوان ازدواج اینترنتی اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

سپه وند خاطرنشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کدخبر: 940330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟