بازداشت مردی در لباس پلیس در جنوب تهران

به  گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: اواخر مهر ماه سال جاری با وقوع یک فقره کلاهبرداری و سرقت از کارت عابر بانک مالک یک واحد صنفی در جنوب تهران و دریافت شکایت نامبرده به اداره آگاهی تهران بزرگ، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان  پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که خانم میانسال و متصدی یک واحد صنفی بود توضیح داد مردی که خود را مامور دستگاه پوز معرفی می کرد کارت عابر بانک وی  را دریافت تا به دستگاه پوز برای استعلام گردش مالی بکشد. شاکی با اعلام رمز کارتش به متهم، کارت خود را تحویل می گیرد ولی بعد از گذشت مدتی متوجه می شود که کل موجودی اش از کارتش کسر شده است و کارتی که مامور پوز در اختیار وی قرار داده است تقلبی می باشد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان در گام نخست با بکارگیری از روش های اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ سارق با استفاده از کارت شاکی با مراجعه به یک مغازه طلا فروشی اقدام به خرید طلا نموده است.

این مقام ارشد انتظامی به شناسایی چهره سارق اشاره کرد و گفت: در ادامه با تجمیع پرونده های مشابه مشخص شد که متهم به دفعات مختلف به همین شیوه مرتکب کلاهبرداری و سرقت از واحد های صنفی تحت عنوان مامور شده است.

سرهگ گودرزی با بیان اینکه در پالایش اطلاعات به دست آمد مشخص شد که مال باختگان  اغلب خانم و افراد مسن و میانسال می باشند در ادامه بیان داشت: در گشت زنی های هدفمند با همکاری ماموران کلانتری 119 مهر آباد پلیس پیشگیری تهران افزایش تا اینکه ماموران کلانتری متهم را در زمانی که قصد داشت  با عابر بانک مال باخته دیگری اقدام به خرید طلا کند،  در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران  در خاتمه ابراز داشت: متهم پس از انتقال به مقر پلیس آگاهی به 20 فقره کلاهبرداری و سرقت وجوه نقدی به همین شیوه اعتراف و با شناسایی مال باختگان، متهم با صدور دستور قانونی از سوی مراجع قضائی، در اختیار کارآگاهان برای کشف جرایم احتمالی و جزئیات پرونده قرار گرفت.

کدخبر: 939763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟