زائرین کربلا در دام شیاطین پول

به گزارش رکنا ؛ محمود کلوانی از کشف پرونده ۳۰۰ میلیونی در پوشش سفر به عتبات عالیات یا برنده شدن در قرعه کشی خبر داد و گفت: شهروندان مراقب تماس‌های تلفنی افراد فرصت طلب با چنین عنوان‌هایی باشند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با شگرد برنده شدن شماره تلفن شهروندان برای عطاء کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، برنده شدن در قرعه کشی یا ثبت نام در سامانه سجام و... سعی در اغفال هموطنان و خالی کردن حساب آنها را داشتند اضافه کرد: شهروندان از اعتماد به افراد بیگانه و تماس‌های ناشناس جدا خودداری کنند.

فرمانده انتظامی گلوگاه با اعلام اینکه در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری با ترفند خرید انلاین بدون بازگشت-سهام عدالت و همچنان برنده شدن درسفر عتبات عالیات در شهرستان که پس از تماس تلفنی با مالباخته، ابتدا یک مصاحبه ساختگی زنده در راستا برنده شدن در سفر عتبات عالیات و یا اپراتورهای تلفن همراه را ترتیب داده تصریح کرد: کلاهبردار سودجو در این تماس با استفاده از شگردها و ترفندهای مختلف با وعده پرداخت کمک هزینه، اقدام به دریافت کدملی، تاریخ تولد و سایر مشخصات کارت بانکی افراد فریب خرده می‌کند.

کلوانی، دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان توسط کلاهبرداران را ثبت نام در سامانه‌ها و تخلیه حساب بانکی عنوان کرد و گفت: کلاهبردار سودجو با در اختیار داشتن این اطلاعات، به حساب مالباخته دسترسی داشته و اقدام به انتقال موجودی ۳۰۰ میلیونی از حساب مالباخته به حساب‌های مورد نظر خود کرده است.

وی افزود: افسران پلیس فتا با بررسی مستندات و مدارک موجود و اقدامات تخصصی موفق شدند متهمان که ساکن استان تهران بوده را شناسایی و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال که مورد کلاهبرداری شده را برگردانند.

کلوانی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی نظیر کدملی، تاریخ تولد، cvv2و رمز دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس و فرصت طلب قرار ندهند خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد این چنینی را از طریق سامانه ۱۱۰‌ به پلیس اطلاع دهند.

 

کدخبر: 939474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟