باندهای پولشویی قربانیان خود را چگونه انتخاب می‌کنند؟ / پلیس فتا هشدار داد

به گزارش رکنا، سرهنگ امیرحسین سلیمانی در این باره اظهار کرد: به تازگی پرونده‌های کلاهبرداری و پولشویی از طریق سایت‌های آگهی محور با ترفند تبدیل وجه سرقتی به رمز ارز رواج زیادی پیدا کرده است که در این روش کلاهبرداران با ترفند درآمد هفتگی در منزل با آموزش رمز ارز و به بهانه داشتن درآمد چند صد میلیون تومانی، دام خود را در فضای مجازی پهن کرده و افراد ناآشنا نیز با برقراری ارتباط با این افراد نهایتاً به شبکه اجتماعی تلگرام هدایت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه بیشترین افراد مراجعه کننده به این پلیس که با این شیوه گرفتار مجرمان سایبری شدند قشر دانشجو هستند، گفت: کلاهبرداران با شگرد فریبکارانه خود به افراد پیشنهاد می‌کنند که با نصب برخی صرافی‌های دیجیتال مرتبط با رمز ارزها و... به افتتاح یک حساب بانکی اقدام کنند و عکس کارت بانکی و شماره تماس خودشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی خارجی برای آنها ارسال کنند.
سرهنگ «سلیمانی» با بیان اینکه افراد کلاهبردار که از قبل حساب برخی از شهروندان را خالی کرده‌اند، گفت: برای اینکه رد پایی از خود به جا نگذارند وجه مسروقه را به حساب قربانی ای که افتتاح حساب و مدارک را نیز برای آنها ارسال کرده‌اند واریز می‌کنند.
کلاهبردار به فرد قربانی اعلام می‌کند از طریق کیف پول دیجیتال خود رمز ارز خریداری و سپس 90 درصد آن را به آدرس کیف پولی که اعلام شده، انتقال و 10 درصد آن را به عنوان پاداش در حساب خود نگه دارید.
این مقام مسئول گفت: از آنجایی که آدرس‌های کیف پول مقصد در رمز ارزها اغلب قابل شناسایی نیستند، این مجرمان سایبری، اقدام به پولشویی کرده و تمام مسئولیت عواقب تعقیب قانونی از قبیل مسدودی حساب و... متوجه فرد قربانی است که حساب خودش را در اختیار کلاهبرداران قرار داده است.
رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی همواره باید هوشیاری لازم را در برخورد با ترفند افراد کلاهبردار و شیاد داشته باشند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرارندهند.

کدخبر: 938921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟