داستان عجیب ارثیه میلیاردی خانواده محجوب در اصفهان / به احترام آنها باید ایستاد + عکس

به گزارش رکنا از اصفهان؛ اعضاء خانواده محجوب، با حضور در نمایندگی این نهاد مردمی در نصف‌جهان و اهدای مبلغی معادل 13 میلیارد و 500 میلیون ریال زمینه استخلاص ده‌ها بدهکار مالی و زندانی محکوم به پرداخت دیات ناشی از جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

این اقدام خداپسندانه که با تقدیر ویژه حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری و ریاست هیات امناء ستاد مردمی دیه استان اصفهان همراه بود، این خانواده نیت خود از بذل ماترک بجا مانده از پدر خانواده را ماندگار ماندن نام این عزیز سفر کرده مطرح کردند.

آزادی زندانیان غیرعمد

چه بسیارند افرادی که پس از سفر ابدی به عالم فانی، نام‌شان به استناد چاپ رسیدهای دریافت وجه در نهادهایی چون ستاد دیه آن هم با تاریخ روز و به امضاء و مُهر مسئولین وقت قضائی گواهی می‌دهد که این محسنین روی در نقاب خاک کشده هنوز هستند و اسناد مالی و مدارک مثبته برای آن‌ها صادر می‌شود؛ مگر نه این است آن که هجرت ابدی به عالم فانی داشت، به حکم سرد بودن خاک نامش فراموش شود؟ در این میان پس چه کسی زنده‌تر از اشخاصی که به همت سبز بازماندگان،‌ «نام‌ بلندشان تا یک زندانی نیازمند به برکت دارایی اهدایی متوفی از نعمت آزادی مستفیذ است»، به نیکی و بزرگی و رحمت یاد می‌شود؟

به گفته اسدالله‌گرجی‌زاده، مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان در کنار کمک‌های نقدی خیرین اصفهانی، به طور متوسط ماهانه یک یا دو مورد از مراجعات مردمی به این مرکز، به بخشش ناشی از تمام یا بخشی از میراث بستگان فوت شده اختصاص دارد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 936361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟