متروپل جدید در مسکن مهر سمنان / دستور تخلیه 336 واحد صادر شد + عکس

به گزاش رکنا از سمنان، سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور برای استان سمنان حائز نکات جالب توجهی بود.

وزیر کشور در این جلسه پس از شنیدن گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای مشابه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، دستور صریح تخلیه این واحدهای مسکونی را صادر کرد.

وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگو کردن سازندگان متخلف اقدام کنند و رسانه‌ها هم نسبت به تنویر افکار عمومی وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: متخلفان ساخت این مجتمع‌ها از هر دستگاهی که باشند باید تحت تعقیب قرار گیرند و خسارات وارده را بپردازند. از این رو، معاونت حقوقی سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور باید از سازندگان این مجتمع‌ها شکایت کنند.

وزیر کشور با انتقاد از  نبود نظارت کافی دستگاه‌های متولی بر ساخت و سازها، عنوان کرد: در هر موردی که ساختمان‌ها برابر شناسنامه صادره احداث نشده باشد، باید از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ممکن است در واحدهای نهضت ملی مسکن که شخصی‌سازی می‌شود هم چنین مواردی تکرار شود، تصریح کرد: گزارشی برای شورای نهضت ملی مسکن ارسال شود و وزارت راه وشهرسازی هم نظارت بر ساخت این واحدها را افزایش دهد تا از بروز فاجعه جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ساکنان ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مسکن مهر سمنان به دلیل ناایمن بودن ساختمان در حال تخلیه خانه‌هایشان هستند.

محمد حمیدی افزود: ۳۳۶ خانوار در ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی ناایمن در مسکن مهر سمنان ساکن هستند که از این تعداد ۲۲ واحد تخلیه شد و دیگر ساکنان نیز در حال تخلیه هستند.

وی ادامه داد: پرداخت سه میلیارد ریال قرض‌الحسنه به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر از جمله اقدامات برای ساماندهی این موضوع بوده است.

26428-th3

به گفته حمیدی به هر یک از مالکان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان زمین ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت پرداخت می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: هم اکنون ۴۲ نفر از مالکان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان تسهیلات کمک‌هزینه ساخت دریافت کردند و به زودی واحد خود را تخلیه می‌کنند.

وی افزود: ۶۰ نفر از مالکان نیز برای دریافت زمین به منظور آغاز ساخت خانه اقدام کرده‌اند.

حمیدی یادآور شد: زمین درنظرگرفته شده برای ساخت خانه برای مالکان ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی ناایمن مسکن مهر سمنان، زمین مجاور دانشگاه پیام‌نور این شهر درنظرگرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، تخلیه تمامی واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان با اهتمام پیگیری می‌شود.

56356

بر اساس گزارشات ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مسکن مهر سمنان نا ایمن اعلام شدند خانه هایی که نزدیک به ۳۳۶ خانوار در آنها زندگی می‌کنند. حال اگر هر خانوار ساکن در این خانه های کوچک نا ایمن را 3 نفر در نظر بگیریم باید گفت جان نزدیک به 1000 نفر از همشهریان ساکن در این منازل نا ایمن با خطر جدی روبرو است و این یعنی جدای از شناسایی و برخورد جدی با مقصران این ساخت و ساز معیوب، باید برای رضایت و تخلیه هر چه سریعتر ساکنین این خانه ها اقدام عاجل به عمل آورد.

حسن رستم زاده خبرنگار رکنا/سمنان

کدخبر: 936047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟