مرگ تلخ و همزمان زن و مرد جوان در اصفهان + جزییات

به گزارش رکنا، عباس عابدی روز یکشنبه افزود: حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن دریکی از روستاهای شهرستان نطنز در شمال اصفهان ساعت 8 و ۴۶ دقیقه امروز به اورژانس گزارش شد.

وی با بیان اینکه بررسی های اولیه حاکی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به دلیل نقص در دودکش آبگرمکن است، اظهار داشت: در این حادثه یک مرد ۵۰ و یک زن ۴۵ ساله جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای اورژانس به محل حادثه رسیدند این ۲ نفر علائم حیاتی نداشتند.

عابدی با توصیه به مردم برای رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسائل گرمایشی، گفت: هنگامی‌که افراد در فضای سربسته هر نوع وسیله گرمایشی را روشن می‌کنند، اگر علائمی شبیه سرماخوردگی را به طور آنی پیدا کردند ممکن است ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن باشد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی بهترین راه برای اطمینان از احتمال مسمومیت با مونوکسید کربن این است که در فضای آزاد قرار بگیریم و اگر با استنشاق هوای تازه، علائم سرماخوردگی برطرف شد نشان دهنده مسمومیت با این گاز است.

وی ادامه داد: برخی از این موضوع آگاهی ندارند به همین دلیل هنگامی‌که علائم سرماخوردگی پیدا کردند تصور می کنند که بیمار شده اند و حتی دمای وسیله گرمایشی را بیشتر و درها و پنجره ها را محکمتر می کنند و اگر در حال خواب باشند هم احتمال فوت آنها زیاد است.

مُونوکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بو است که قاتل نامرئی هم خوانده می شود، عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی بر اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید آن امکان‌پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مُستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با این گاز خطرناک را تشکیل می‌دهد.

کدخبر: 935098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟