غافلگیری بیش از ۱۲ هزار سارق در البرز + جزییات

به گزارش رکنا، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز ظهر امروز در یک نشست صمیمانه و ضیافت ناهار  در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره ی امنیت و اهمیت آن گفت:اگر امنیت نباشد سنگ روی سنگ بند نمیشود و نا امنی صدمه زیادی به خانواده ها وارد می کند.

وی بابیان اینکه هفته ی نیروی انتظامی فرصت خوبی است تا اقدامات خود را به مردم بازگو کنیم گفت: بیشترین ماموریت ها در عرصه ی خدمات دو لتی در اختیار پلیس است. امروز مفتخر هستیم که خدمات پلیس از مرزبانی تا قلب پایتخت به مردم ارائه می شود.

فرمانده انتظامی استان البرز با اظهار اینکه هفته نیروی انتظامی با شعار شهروند قانونمند، پلیس خدمتگزار برگزار کردیم یاد آور شد: براساس این شعار معتقدیم خدمات پلیس در شرایطی اجرایی می‌شود که شهروندان هن براساس قانون رفتار کنند.

وی گفت:در هفته‌ی نیروی انتظامی سعی شده اقدامات خارج ازماموریت نیز به مردم ارائه شود وروزهای های این هفته با عناوینی چون پلیس مقتدر پلیس اقتصادی پلیس هوشمند پلیس دانش بنیان و پلیس پاسخ گو نامگذاری شده و به مردم خدمات ارائه می کند.

سردار هداوند همچنین به ادامه اجرای طرح های امنیت اجتماعی در سطح استان البرز اشاره کرد و گفت برای افزایش احساس امنیت مردم در مقابل هنجارشکنان ایستاده ایم و بدون هیج اغماضی با مجرمان برخورد می کنیم.

وی با اشاره به خدمات پلیس آگاهی در دوایر جنایی و مبارزه با سرقت و جعل و کلاهبرداری گفت:در شش ماه نخست سال جاری ۱۲هزارو ۴۴۴فقرل سرقت کشف شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته یا افزایش ۵۷درصدی روبرو بوده است.

سردار هداوند همچنین به ۸۳مورد جرائم اقتصادی اشاره کرد و افزود این تعداد حرم نسبت به سال ۱۴۹۱ ۱۱درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس استان البرز  درباره افزایش ۲۸درصدی کشف قاچاق کالا نیز گفت:در نیمه اول سال جاری ۱۴میلیون عدد قاچاق کالا کشف شده است.

هداوند همچنین از دستگیری ۹۰اوباش در محله های سطح استان البرز خبر داد و گفت: این افراد با قدرت‌نمایی و عربده کشی قصد مزاحمت به شهروندان را داشتند که دستگیر شدند.

وی درباره ی کشف یک هزارو ۹۰۰فقره جرم در حوزه پلیس فنای البرز نیز گفت :با تلاش پلیس فتا ۷۰۰ مجرم سایبری شناسایی و دستگیر شدند.

هدواند در ادامه به افزایش ۳۱درصدی جرائم اقتصادی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:در بخش جرائم اجتماعی ۲۰۰ مجرم در شش ماه نخست سال جاری دستگیر شدند که با رشد ۲درصدی همراه بوده است.

وی از دستگیری ۲۰مجرم سیاسی توسط پلیس البرزخبر داد و گفت:۱۰درصد این نوع جرم نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است

هداوند به دستگیری ۵هزار معتاد متجاهر اشاره ورد و افزود این میزان جمع آوری معتادان رشد ۵۴درصدی را نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان البرز از خدمات رسانی به  ۴هزار شهروندان مرکز همگانی ۱۹۷ خبر داد وگفت:این خدمات ور هفته نیروی انتظامی به صورت همه روز در حال اجرا می باشد.

وی درادامه به اجرای ۲۷ طرح دستگیری سارقین حرفه ای اشاره ورد و گفت با باتوجه به اجرای ۱۲ طرح اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر شاهد کاهش سرقت هلی خرد در سطح شهر هلی استان بودیم.

سردار هداوند در پایان نشست که همراه با ضیافت ناهار بود با اهدای هدیه از خبرنگاران این عرصه در اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کردند.

کدخبر: 934918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟