سقوط اتوبوس 21 کشته برجا گذاشت / بیشتر جان باختگان دانش آموز بودند + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، در ایتالیا بر اثر سقوط اتوبوس از روی پل ونیز دست کم ۲۱ نفر کشته شدند.

بر اساس گزارش‌های اولیه به نظر می‌رسد که اتوبوس در خشکی سقوط کرده است.

شهردار شهر ونیز در شمال ایتالیا گفت: یک اتوبوس سه‌شنبه شب از روی پل ونیز سقوط کرد و «قربانیان زیادی» به همراه داشت و به گفته لوکا زایا، فرماندار منطقه ونیز، تعداد کشته‌شدگان حداقل ۲۱ نفر اعلام شد.

شهردار ونیز با بیان اینکه ۲۰ نفر در بیمارستان بستری شدند، گفت: تلاش برای خارج کردن و شناسایی اجساد ادامه دارد. قربانیان و مجروحان شامل افرادی از چندین ملیت هستند، نه فقط ایتالیایی.

مقامات محلی ایتالیا می‌گویند فرانسوی‌ها، اوکراینی‌ها و آلمانی‌ها در شمار کشته‌شدگان این حادثه هستند.

شهردار لوئیجی بروگنارو در فیس‌بوک نوشت: «امروز عصر فاجعه‌ای رخ داد و منجر به قربانیان زیادی در بین افراد حاضر در اتوبوسی شد که از پل نزدیک مستره، در خشکی سقوط کرد.» شهردار ونیز این حادثه را «صحنه‌ای آخرالزمانی» توصیف کرد.

خبرگزاری‌ها و تلویزیون ایتالیا گزارش دادند که اتوبوس از جاده منحرف شده و در نزدیکی خطوط راه آهن در منطقه که توسط یک پل به ونیز متصل است، سقوط کرده است، اما علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

حوادث در ایتالیا معمولاً پرشمار است و دو ماه پیش نیز آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد که در پی غرق شدن ۲ کشتی حامل پناهجویان در نزدیکی جزیره لامپدوزا واقع در ایتالیا، حداقل ۲ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر ناپدید شده‌اند. امانوئل ریسی فری، رئیس پلیس منطقه به رسانه‌های محلی گفت که قاچاقچیان انسان می‌دانستند که دریا طوفانی است. وی در این باره گفت: هرکس به آنها اجازه داده یا مجبورشان کرده با این شرایط جوی سفر کنند یک دیوانه جنایتکار بی وجدان است.

همچنین چند سال پیش، ریزش بخشی از یک پل معلق بر آزادراهی در شهر در نزدیکی شهر «جنوا» واقع در شمال ایتالیا ده‌ها کشته برجای گذاشته است. در آن زمان، «دانیلو تونینلی» وزیر حمل و نقل وقت ایتالیا اعلام کرد که به نظر می‌رسد حادثه مذکور یک «تراژدی عظیم» باشد. یک اتاق بحران در ایتالیا برای پیگیری حادثه مستقر شده و نیروهای پلیس و امدادرسانان در محل حضور یافته‌اند. بر اساس اظهارات شاهدان عینی و تصاویر منتشره، زمانی که خودروها روی پل در حال حرکت بوده‌اند بخشی از پل حدود ۲۰۰ متری فرو ریخته است و ده‌ها خودرو بر خطوط راه‌آهن پایین دست آن سقوط کرده‌اند. یک شاهد عینی به تلویزیون اِسکای ایتالیا گفته است ۸ یا ۹ ماشین را دیده است که به پایین سقوط کرده‌اند. ویدئوها آوارهای ریخته شده و خودروهای متلاشی را روی زمین نشان می‌دهند.

کدخبر: 933974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟