توقیف ۲ خودرو حامل چوب‌ قاچاق جنگلی در نوشهر

به گزارش رکنا، وحید مشایخ  افزود: در اجرای دستورالعمل تشدید اقدامات حفاظتی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر رویان و منابع طبیعی گلندرود، ۲ دستگاه خودرو نیسان حامل چوب‌ قاچاق جنگلی از جمله صنوبر را توقیف کرد.

وی اظهار کرد: پرونده تخلف برای متخلفان تنظیم و خودروهای حامل چوب‌ قاچاق با هماهنگی مقام قضایی به توقفگاه منتقل شد.

به گفته مشایخ این عملیات با همکاری و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: متخلفان طبیعت باید بدانند منابع طبیعی برای حراست از انفال هیچ گونه مماشاتی با متخلفان ندارد و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان نوشهر رویان از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه روزی اطلاع دهند.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

 

کدخبر: 933851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟