تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در زنجان ۹ درصد کاهش یافت

به گزارش رکنا، جعفر قزوینیان روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان زنجان، افزود: از ابتدای سال‌جاری، اقدامات ایمن‌سازی جاده های استان زنجان و کنترل‌ های مدام پلیس با هدف کاهش تلفات جاده‌ای انجام شد که در پی آن شاهد کاهش ۹ درصدی تصادفات جاده‌ای بودیم.

وی گفت: از ابتدای سال‌ جاری در مسیر بزرگراه‌ها نقاط مستعد حادثه با نصب علائم جاده‌ای، سیستم داپ و حضور شبانه روزی گشت‌های راهداری ایمن‌سازی شد که در این بین حضور پلیس از اواخر اسفند در جاده‌ها افزایش یافت و همین امر در جلوگیری از تصادفات بسیار موثر بود.

قزوینیان افزود: اقدامات و تدابیر ویژه‌ای برای ایمنی جاده‌ها در دستور کار قرار دارد که از جمله آنها جمع‌آوری وانت‌بارهاست که نقش مهمی در تصادفات جاده‌ای دارد، در صورت حمایت پلیس راه و هدایت وانت‌بارها به پارکینگ آمار تصادفات نیز کاسته خواهد شد و تردد ایمن به بهترین شکل ممکن در جاده های استان رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: زمانی که تصادفی رخ می‌دهد پلیس در محل حاضر می‌شود و پس از تهیه کروکی به تخلفات رسیدگی می‌کند در حالی که اگر خسارتی به تجهیزات راه وارد شود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان قرار نمی‌گیرد.

قزوینیان افزود: پیش از این، پلیس با اخذ مدارک عامل تصادف، طی مکاتبه‌ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام و اداره کل راهداری خسارت وارده به ابنیه راه‌ها را دریافت می کرد اما در حال حاضر بی توجهی به این مساله، باعث ایجاد مشکل برای اداره کل شده است که امیدواریم با تغییر رویه، خسارتی که وارد می‌شود و موجب تخریب اموال دولتی است، جبران شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در خصوص وضعیت آزادراه زنجان- تبریز، عنوان کرد: تا زمانی که آزادراه زنجان به تبریز در اختیار شرکت آزادراهی قرار دارد، طبق قانون، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ اقدامی نمی‌تواند درباره آن انجام دهد.

وی گفت: با این حال در حال حاضر به دلیل متولی بودن راهداری در نگهداری موضعی تابستانی و زمستانی آزادراه، اقدامات مستمر از سوی اداره کل صورت می‌گیرد و با پیگیری‌های انجام گرفته در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و لکه‌گیری آزادراه زنجان - تبریز مصوب شد که در صورت تامین اعتبار، مرمت آزادراه آغاز می‌شود.

 

کدخبر: 933816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟