دختر بی خانمان مرا بی آبرو کرد ! / وقتی به خانه مان آمد خانه خراب شدم + نظر کارشناس

به گزارش رکنا، مردجوان می گوید :  بعد از ده سال زندگی مشترک و یک پسر 9 ساله همسرم جدا شد و هر آنچه دارایی داشتم با خود برد فقط یک ماشین پراید داشتم که به عنوان اسنپ کار می کردم. یک روز دختر جوانی مسافرم بود با هم آشنا شدیم پدر و مادر مریم از هم جدا شده بودند و او با مادرش زندگی میکرد مدت کوتاهی از آشنایی مان گذشته بود که یک شب با من تماس گرفت و در حالیکه گریه می کرد به من گفت با مادرش دعوا کرده و قصد دارد به منزل دوستش برود من اجازه ندادم و او را به منزل پدری ام آوردم که با مخالفت شدید مادر و پدرم مواجه شدم اما چاره ای نداشتم و نمی خواستم او به خانه دوستش برود. بعد از مدتی مادرم با ماندن بیش از حد مریم مخالفت کرد و مادرش هم او را راه نمی داد به همین دلیل او را به یک مرکز نگهداری در تهران بردم مدت دو ماه در آنجا بود بعد از مدتی مادرش قبول کرد که به خانه بازگردد و ما با هم ازدواج کنیم اما بعد از عقد مشکلات متعددی را برای ما بوجود آوردند رفتارهای مریم دیگر تغییر کرده بود او همان دختر سابق نبود درگیری های مکررو دخالت های بیش از حد خانواده ها باعث شد نسبت به هم سرد شویم و با توجه به مشکلات متعددی که برای من و همسرم با خانواده هایمان ایجاد شده علیرغم میل باطنی به فکر طلاق هستیم.

دیدگاه کارشناسی

فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی

ازدواج آغاز زندگی مشترک زن و مرد است. هر چه افراد با دانش و آگاهی بیشتری زندگی زناشویی خود را آغاز کنند، در مدیریت بحران‌ها و چالش‌های موجود در این راه، آماده‌تر می‌شوند. لازمه این آگاهی خودشناسی و شناخت بیشتر تفاوت‌ زن و مرد است. مهارت‌های لازم برای ازدواج از بسیاری از سو تفاهم‌های آتی که به دلیل عدم شناخت کافی از جنس مخالف است، جلوگیری می‌کند.تصمیم ازدواج یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیمات در زندگی هر شخصی محسوب می شود اما این تصمیم حساس زمانی باید گرفته شود که ابتدا به خودشناسی رسیده باشیم و هدف از ازدواج را برای خودمان تعیین کرده باشیم و سپس مهارت های لازم برای ازدواج را یاد گرفته باشیم . افراد زمانی ازدواج می کنند که از لحاظ بلوغ روانی و اجتماعی به کمال رسیده باشند ، در نتیجه در این زمان انسان ها قدرت تصمیم گیری دارند اما یادگیری مهارت های قبل از ازدواج نیز برای داشتن ازدواجی موفق لازم است . انسان ها قبل از ازدواج شرایط تصمیم گیری و انتخاب فرد مورد نظر را دارند.

این قدرت تصمیم گیری قبل از ازدواج می تواند ما را از تشکیل یک خانواده نابسامان و ناموفق در امان نگه دارد .از جمله مهم ترین عوامل داشتن یک ازدواج موفق ، انتخاب شریک زندگی مناسب است در نتیجه داشتن مهارت تصمیم گیری به انتخاب عاقلانه برای شریک زندگی کمک می کند.

می توان گفت از تصمیم های مهم و تاثیر گذار در آینده فرد ، انتخاب شریک زندگی است .خانواده ها نباید فرزندان خود را در هنگام انتخاب همسر تنها گذارند و باید تلاش کنند تا معیار های درست انتخاب همسر را به آن ها بشناسانند و به آن ها تفهیم کنند که یک ازدواج تنها با عشق به موفقیت نمی رسد و فاکتورهای زیادی در این مقوله دخیل اند که نادیده گرفتن آن ها می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای زوجین و خانواده های آن ها بوجود آورد. توافق خانواده ها در امر ازدواج فرزندان از جمله عوامل تاثیرگذار می باشد تا جاییکه فقدان این عامل می تواند سبب شکست در ازدواج شود

کدخبر: 931877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟