بازداشت 2 مرد که در لباس پلیس جولان می دادند / در کهریزک فاش شد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر بیان داشت: در پی گزارش چند مورد اخاذی از شهروندان توسط 2 فرد سودجو در پوشش مامور قلابی با یک دستگاه خودرو ساینا در محدوده کهریزک، پی گیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری 170 این فرماندهی با بررسی اظهارات مالباختگان و بدست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام با انجام اقدامات پیچیده تخصصی و پلیسی متهمان را درحال اخاذی از شهروندان را در محل دستگیر و یک دستگاه خودرو ساینا متعلق به متهمان توقیف گردید و متهمان به مقر پلیس منتقل شدند.

سرهنگ طرهانی بیان داشت: در بازرسی از متهمان تعدادی کارت و حکم جعلی،گاز اشک آور، 3 دستگاه تلفن همراه هوشمند، 2 عدد شوکر برقی، دستبند، قاب بیسیم، یک قبضه سلاح سرد، و مقداری وجه نقد اخاذی شده کشف و در بازجوئی های به عمل آمده به چهار فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مامور اعتراف و پس از دعوت و شناسایی سارقان توسط مالباختگان و تشکیل پرونده، برای بررسی تخصصی تحویل پلیس آگاهی شهرستان شدند.

وی در ادامه از شهروندان خواست موارد ذیل را جهت پیشگیری از اخاذی از سوی مامورنماها جدی بگیرند:

-شگرد مامورنما ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

-عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

کدخبر: 931847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟