سه نفر در سوانح رانندگی همدان جان باختند

به گزارش رکنا، سرهنگ «ارسلان سرمدی»  اظهار داشت: سانحه نخست مربوط به پژو پارس است که در پل ۱۲۳ آزاد راه همدان - ساوه رخ داد و در این سانحه ۲ نفر جان باختند.

وی اضافه کرد: راننده پژو به علت برودت صبحگاهی درصدد روشن کردن سیستم گرمایشی وسیله نقلیه بود که به یکباره از مسیر اصلی از سمت راست خارج شده و هنگام اصلاح مسیر و بازگشت به جاده اصلی به علت سرعت بالا، خودرو واژگون شد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان فزود: همچنین بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری دنا در جاده همدان- تویسرکان و نزدیکی خیرآباد یک نفر جان خود را از دست داد.

سرهنگ سرمدی اظهار داشت: ۴۸ درصد از سوانح جاده ای این استان واژگونی است که نسبت به نرم کشوری بالاتر است چرا که همدان در مسیر تردد استان های غربی به پایتخت و بالعکس قرار دارد و رانندگان در حین رفت یا برگشت هنگام رسیدن به همدان دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند.

وی افزود: رانندگان پس از هر ۲ ساعت رانندگی به ویژه هنگام بروز خستگی و خواب آلودگی باید خودرو را در مکان مناسبی در منتهی الیه سمت راست پارک کرده سپس با خروج از خودرو به مدت ۱۵ دقیقه استراحت و اقدام به انجام حرکات کششی کنند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان از کاهش ۲۳ درصدی سوانح فوتی خبرداد و گفت: آمار سوانح فوتی این استان در عابران و موتورسیکلت رو به کاهش است و اغلب سوانح فوتی همدان مربوط به رانندگان سواری است.

سرهنگ سرمدی یادآوری کرد: میزان سوانح فوتی در طرح اربعین سالجاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود افزایش هفت درصدی ترددها، ۴۱ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان سوانح فوتی استان در معابر فرعی و روستایی همچون بیجار، خان آباد، قزلجه، خیرآباد و غیره به علت مجهز نبودن به دوربین و نبود پلیس رخ می دهد.

 

کدخبر: 931354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟