جزئیات حمله پلیس تهران به یک ویلای جنگلی در نوشهر / بازداشتی 6 تن

به گزارش رکنا،سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: اواسط شهریورماه واحد گشت کلانتری ۱۲۰ سید خندان در خیابان امیرنیا، متوجه خرید و فروش موادمخدر از سوی سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت ۱۴۰۰ سی‌سی شدند که با حضور مأموران در محل، سرنشینان موتورسیکلت قصد فرار داشتند اما مأموران اقدام به دستگیری آنها کردند.

همزمان با دستگیری سرنشینان موتورسیکلت، چهار سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پرادو به قصد فراری دادن همدستان خود در محل حاضر شدند و اقدام به ایجاد درگیری با مأموران کردند.

وی با بیان اینکه مأموران کلانتری با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح و شلیک تیرهوایی مانع از متواری شدن دو متهم شدند، گفت: سرنشینان پرادو از محل متواری شدند که رسیدگی به این پرونده در اختیار مأموران سازمان اطلاعات پلیس پایتخت قرار گرفت. در همان تحقیقات اولیه مشخص شد، این دو نفر همراه تعداد دیگری از مجرمان سابقه‌دار در موضوع شرارت و درگیری، اقدام به تشکیل یک باند جدید در زمینه خرید و فروش موادمخدر در شرق تهران کرده و با قسمتی از پول حاصل از فروش موادمخدر اقدام به خرید دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش شش میلیارد تومان کرده و از این موتورسیکلت‌ها برای خرید و فروش و جابه‌جایی موادمخدر استفاده کرده‌اند.

در ادامه مأموران با بررسی میدانی از محل درگیری، سه برادر سابقه‌دار به همراه یکی دیگر از مجرمین دارای پرونده‌های متعدد در موضوع شرارت را به عنوان عاملان ایجاد درگیری با مأموران مورد شناسایی قرار دادند.

همچنین در بررسی سوابق این چهار متهم مشخص شد که آنها از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ بارها به اتهام جرایم مختلفی چون نزاع و درگیری، زورگیری با سلاح سرد از زنان، شرارت و استفاده از سلاح سرد در درگیری، سرقت منزل، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد و آزار، دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

راستی ادامه داد:‌ همزمان با شناسایی چهار متهم تحت تعقیب مأموران پلیس اطلاعات تهران، مخفیگاه این افراد در منطقه اقدسیه تهران مورد شناسایی قرار گرفت.

اما متهمان فرار کرده بودند با این حال از پارکینگ مخفیگاه آ‌نها، دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق مورد استفاده در ارتکاب جرایم توسط متهمان شناسایی و توقیف شد.

 در ادامه مأموران دریافتند، متهمان در یکی از ویلاهای جنگلی شهرستان نوشهر مخفی شده‌اند که مأموران معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ با گرفتن نیابت قضایی به این شهرستان اعزام شدند و در ساعات اولیه بامداد یکی از روزهای اواخر شهریورماه، مخفیگاه متهمان را محاصره کردند اما در این حین 4 متهم با یک دستگاه خودرو پرشیا نوک مدادی قصد فرار داشتند که مأموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، دو نفر از سرنشینان پرشیا از جمله راننده آن را هدف گلوله قرار دادند.

در نهایت هر چهار متهم دستگیر شدند و در بازرسی از آنها و محتویات داخل خودرو، چندین قبضه سلاح سرد شامل قمه و تبر کشف و توقیف شد.

همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مشخص شد که آنان برای فرار از دست مأموران ویلای جنگلی را مجهز به دوربین‌های مداربسته کرده بودند. با دستگیری 6 متهم، این باند شرور متلاشی شد.

کدخبر: 931299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟