علت انفجار مرگبار در معدن طزره دامغان اعلام شد / ارجاع پرونده به هیئت کارشناسی حوادث کار

به گزارش رکنا، محمد جعفر عبدالهی در ‌ارتباط‌ با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حادثه انفجار در معدن طزره اظهار کرد: پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طزره در حوزه قضایی دامغان که متاسفانه منجر به جان باختن 6 نفر از معدن‌کاران شده بود، دستورات قانونی به مسئولان قضایی مربوطه صادر شد.

وی ادامه داد: پرونده این حادثه به هیات سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شده تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به جدیدترین اقدامات قانونی در این ارتباط افزود: ارجاع پرونده به هیأت سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار، پیش بینی نصب سیستم تهویه جهت خروج گاز تجمیع شده احتمالی از تونل و نیز تعیین علت تامه فوت جان باختگان توسط پزشکی قانونی و همچنین پیگیری مسئولین اجرایی مربوطه برای رسیدگی به مطالبات معدنکاران آن منطقه در حفظ امنیت شغلی و استاندارد سازی ایمنی محیط کار و بازنشستگی پیش از موعد قانونی آنان نسبت به سایر مشاغل با توجه به سختی کار و...از جمله این اقدامات است.

عبدالهی تاکیدکرد: امنیت شغلی از بدیهیات توقعات مستخدمین از متصدیان کار است و انتظار می رود مسئولان اجرایی مربوطه با پیگیری سختی کار این زحمت کشان، بازنشستگی زودتر از موعد قانونی نسبت به سایر مشاغل را در کنار استانداردسازی ایمنی محل کار فراهم آورند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طزره در حوزه قضایی دامغان که متاسفانه منجر به جان باختن ۶ نفر از معدن‌کاران شده بود، دستورات قانونی به مسئولان قضایی مربوطه صادر شد، افزود: مسئولان قضایی دامغان باید پیگیری قانونی مطالبات معدن کاران را در دستور کار قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: طبق گزارش‌های اولیه، تجمیع گاز متان در داخل تونل علت وقوع انفجار بوده است.

وی عنوان کرد: پرونده این حادثه به هیات سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شده تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.

عبدالهی تصریح کرد: به مسئولان قضایی دامغان دستور داده شد تا اگر کارشناسان مربوطه همچنان احتمال تجمیع گاز در آن تونل را پیش بینی می‌کنند، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، نسبت به خروج گاز از طریق سیستم تهویه یا ادوات دیگر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه افزود: پیکر جان باختگان پس از خروج معدن به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت تامه فوت را اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مسئولان قضایی دامغان تاکید کرد: تا شناسایی مقصران این حادثه و ادامه روند رسیدگی قانونی، مدیران و مسئولان آن معدن باید در دسترس بوده و به محض نیاز در کمترین زمان ممکن خود را به مراجع قضایی معرفی کنند.

به گزارش ایسنا- شامگاه ۱۲ شهریور در اثر انفجار در معدن طزره دامغان، متاسفانه ۶ نفر از معدنکاران منطقه بعلت ریزش یکی از تونل ها در اثر وقوع انفجار ناشی از تجمیع گاز، حبس و جان باختند.

کدخبر: 929411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟