حمله قاچاقچیان چوب با تبر به دو جنگلبان مازندرانی

به گزارش رکنا ، سرهنگ مجید ذکریایی گفت: دیشب در پی اعلام منابع محلی مبنی بر قطع غیرمجاز درختان جنگلی و حمل محمولات قاچاق به وسیله ۶ رأس قاطر توسط فردی با هویت معلوم، مأموران سرجنگلبانی بندپی غربی به منطقه مورد نظر عزیمت و اقدام به توقیف محمولات در حین حمل کردند.

ذکریایی افزود: یکی از متخلفین سابقه دار با استفاده از تاریکی شب با یک قبضه تبر به سمت مأموران حمله ور می‌شود و مأمورین را از ناحیه دست مصدوم می‌کند که با اقدام قاطعانه مأمورین منابع طبیعی، متخلف مهاجم در همان لحظه دستگیر می‌شود.

وی گفت: فرد مهاجم برای طی مراحل قانونی با دستور مقام قضائی بازداشت و مأمورین آسیب دیده جهت درمان به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند.

سرهنگ ذکریایی افزود: بازدارنده نبودن مجازات‌ها و قوانین فعلی مرتبط با قطع و حمل غیرمجاز چوب آلات جنگلی موجب تجری متخلفین این حوزه شده است و پیرو آن متخلفین اقدام به شرارت و عدم تمکین از دستورات مأمورین منابع طبیعی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت ادامه داد: قانون مجازات قاچاق چوب نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، که نیاز است دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قوانین موجود اقدام نمایند، تا شاهد بروز چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.

وی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۲۱ نفر از نیروهای صیانت و حفاظت از جنگل از سوی قاچاقچیان و معترضین به اراضی ملی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دلیل عمده این تعرضات بازدارنده نبودن قانون مجازات فعلی است.

منبع : مهر

کدخبر: 928288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟