بازداشت مرد 300 میلیاردی در بندرانزلی / شگردش خاص بود

به گزارش رکنا از رشت، سردار عزیزاله ملکی   با اشاره به اینکه شهروندان جهت معامله املاک باید تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل از تنظیم قرار داد، پرداخت وجه یا انتقال اسناد ملک خود به نام فروشنده خودداری کنند، اظهار داشت: با حفظ هوشیاری، توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس و دقت در انجام معاملات، می‌توان از سودجویی کلاهبرداران جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: در پی شکایت 5 نفر در شهرستان بندرانزلی مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد و فروش آپارتمان‌های نوساز دیگران به آنان، اسناد ملکی مربوط به خانه‌های ویلایی آنها را به نام خودش منتقل و پس از کلاهبرداری متواری شده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از اخذ اظهارات شکات، بررسی پرونده‌ها و تحقیقات فنی صورت گرفته، صحت موضوع محرز شد، افزود: با اقدامات پلیسی، محل اختفاء متهم در یک ویلا در حاشیه شهرستان بندرانزلی شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه متهم در مواجهه با دلایل، مستندات و مدارک پلیس به جرم خود مبنی کلاهبرداری 300 میلیارد ریالی با ترفند تملک خانه‌های ویلایی شکات و فروش آپارتمان‌های نوساز غیر به آنها اعتراف کرد، اذعان داشت: کلاهبردار 49 ساله غیر بومی با تکمیل پروند‌ه‌‍‌ برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و روانه زندان شد.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر اینکه افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه مردم باید دقت و هوشیاری خود را در مواجهه با این افراد بکار ببرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 926899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟