جوان مامورنمای مشهدی در دام پلیس افتاد

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد نگهبان  افزود: در پی گزارش چند فقره اخاذی از شهروندان توسط جوانی مامورنما در یکی از بوستان های سطح شهر ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران کلانتری سجاد با بررسی اظهارات مالباختگان و کسب مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی را آغاز و او را در حال پرسه زنی در بوستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: یک دستگاه بی سیم تقلبی از متهم کشف شد و وی در بازجویی به پنج فقره اخاذی از شهروندان اعتراف کرد.

نگهبان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی یادآور شد: شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کرده اند موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

او اضافه کرد: عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی، تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس بودن از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقعی شهروندان باید ضمن حفظ خونسردی از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

 

کدخبر: 926746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟