چالش‌های شبکه‌های اجتماعی قربانی می‌گیرند؟

به گزارش رکنا،«هریس ولوبا»، دانش‌آموز سال دوم دبیرستان در مدرسه، یک چیپس بسیار تند را خورد و به سرعت دچار معده درد شدید شد. این نوجوان به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد اما در نهایت جان باخت. 

علت مرگ او هنوز تایید نشده و نتایج کالبد شکافی اعلام نشده است با این وجود مادر هریس در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که معتقد است پسرش به دلیل عوارض ناشی از خوردن این چیپس تند، جان خود را از دست داده است. 

در عین حال تولیدکننده این چیپس نیز در وب‌سایت خود هشدار داده که خوردن این میان‌وعده می‌تواند اثرات پزشکی نامطلوبی داشته باشد. در این سایت تاکید شده که این چیپس مخصوص بزرگسالان تولید شده و تنها آنها می‌توانند آن را بخورند. این سایت همچنین به افراد توصیه کرده در صورت مشکلات تنفسی، غش کردن یا تهوع طولانی‌مدت به دنبال کمک پزشکی باشند. 

این خوردنی بسیار تند، تولیدکننده نوعی چیپس ذرت است که درون پاکت آن، تنها یک عدد ترتیلای مثلثی به رنگ مشکی و آغشته شده به فلفل قرار دارد و تولیدکننده سعی می‌کند با تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی، مصرف کنندگان را به چالش بکشد.

در بخشی از چالش خوردن این چیپس تند، مشخص می‌شود فردی که آن را می‌خورد چقدر دوام می‌آورد و چند لحظه بعد برای تسکین تندی، نوشیدنی یا خوراکی دیگری خواهد خورد. 

چالش‌های شبکه‌های اجتماعی قربانی می‌گیرند؟

به گزارش یورونیوز، برخی از چالش‌های شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر مرگبار بوده است. برخی از این چالش‌ها شامل کارهایی مانند خوردن اقلامی که خوردنی نیستند یا باعث توقف فعالیت‌ بدن می‌شود، بوده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز کودکانی پس از شرکت در چالش‌ اینترنتی «بلک‌اوت» در تیک‌تاک با از دست دادن هوشیاری به دلیل کمبود اکسیژن، جان خود را از دست دادند. یک سال بعد، والدین آنها از این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی به دلیل مرگ فرزندانشان شکایت کردند.

 

کدخبر: 926455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟