دستگیری کلاهبردار ۷۰ میلیاردی در بزار رمز ارز اسلامشهر

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدرضا علیزاده گفت: در جریان شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتا اسلامشهر مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه سرمایه ‌گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

شاکیان در اظهارات خود مدعی شدند فردی با ایجاد سایت و کانال جعلی در بستر فضای مجازی با قصد سودجویی و جلب شهروندان با وعده افزایش سرمایه‌ در مدت کوتاه و انتشار آگهی در سایت خردید و فروش رمز ارز، از  آنان کلاهبرداری کرده است.

کارشناسان پلیس فتای اسلامشهر با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را طی عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از 7 نفر به مبلغ 70 میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی تاکید کرد:شهروندان هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علیزاده  به هموطنان توصیه کرد:در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

کدخبر: 925815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟